Külföldön rekedtek a lengyel Neckermann utasai

Külföldön rekedtek a lengyel Neckermann utasai

A Neckermann standja a drezdai repülőtéren 2007 nyarán (Fotó: shankar s./Flickr)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Komoly bajban a Neckermann ügyfelei Lengyelországban. Több mint háromezer utasa rekedt külföldön, a cég felfüggesztette az utak lengyelországi értékesítését, és leállította a tervezett utazásokat is, miután a Thomas Cook lengyelországi leányvállalata, a Neckermann Lengyelország csődöt jelentett.

A Neckermann Lengyelország elnöke, Maciej Nykiel által kiadott közlemény szerint a társaság a közeli napokban nyújt be az illetékes varsói bíróságnál csődbejelentési kérvényt, szerdán pedig a Varsót is magában foglaló Mazóviai vajdaság önkormányzatához fordultak az ügyfelek kártérítését célzó biztosítási fedezet felhasználása ügyében.

Csődbe ment a legrégebbi brit utazási iroda, a Thomas Cook | Magyar Hang

A Thomas Cook Csoport magyarországi leányvállalata, a Neckermann Magyarország közölte, gond nélkül folytatja tovább tevékenységét.

Csődbejelentését a társaság az anyavállalat, a Thomas Cook brit utazási iroda hétfői tönkremenetelével, a brit és a németországi piacon emiatt keletkezett problémákkal indokolta. Nykiel szerint a lengyelországi Neckermann stabil pénzügyi helyzete ellenére nem képes önálló működésre. A Neckermann lengyelországi ügyfeleiről a csőd kapcsán gondoskodó Mazóviai vajdaság önkormányzata közölte: tudomásuk szerint 3,6 ezer turista van külföldön, főleg a Földközi-tenger térségében. Nekik vagy az utazás folytatását, vagy a biztonságos hazatérést próbálják biztosítani.

A legtöbb utas Tunéziában, Törökországban és Mallorcán tartózkodik, több utast a meg nem térített költségek miatt kizárják a szállodákból, másokat „szállodai őrizetben” tartanak.

FRISS: A brit közlekedési miniszter szerint a csődbe ment Thomas Cook utazási iroda 150 ezer brit utasát kell hazaszállítani ötven országból, és ehhez több mint ezer bérelt repülőjáratra lesz szükség a következő két hétben. Grant Shapps, aki szerdán tájékoztatta a londoni alsóház képviselőit a legnagyobb és legrégibb brit utazásszervező cég hétfőn bejelentett csődjének következményeiről, elmondta: a hazaszállítási művelet eddigi két napján 30 ezernél több brit utas tért haza a brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) által szervezett 130 ingyenes charterjárattal.

Az MTI által is idézett Shapps tájékoztatása szerint szerdán várhatóan további 16 500 utas érkezhet vissza 70 bérelt repülőgéppel. alsóházi tájékoztatójában a közeledési miniszter kijelentette, hogy a kormány a hazaszállítási költségek megtérítését kezdeményezi. A kiadások egy részét az érintett hitel- és bankkártya-kibocsátó cégektől, illetve a biztosítótársaságoktól kéri majd a tárca - tette hozzá.

Azokra a bírálatokra, hogy a brit kormány nem nyújtott pénzügyi segítséget a Thomas Cooknak, Grant Shapps azt mondta: 250 millió fontra becsülhető az az összeg, amelyre a cég felszínen tartásához szükség lett volna, és fennállt annak a kockázata, hogy ez "kidobott pénzzé" válik, ha nem sikerül a mentőakció.