A vizsgálatok szerint súlyos hibákat követett el a légügyi hatóság a Boeing 737 Maxok tanúsítása során

A vizsgálatok szerint súlyos hibákat követett el a légügyi hatóság a Boeing 737 Maxok tanúsítása során

(Fotó: Wikipédia)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megfelelő vizsgálatok hiányában adta ki a Boeing 737 Max légi alkalmassági engedélyét, és nem volt képes feltárni a tervezési hibákat.

Az Egyesült Államok Képviselőházának közlekedési bizottsága folytat vizsgálatot a 737 Max katasztrófái miatt. A jelentés szerint – ahogy arról Reuters hírügynökség nyomán az Airportál.hu beszámolt – az FAA légi alkalmassági engedélyezési eljárása elégtelen volt, nem volt képes feltárni a kulcsfontosságú biztonsági hibákat. A 13 oldalas jelentés szerint ugyanis a Boeing tervei tele voltak műszaki hiányosságokkal, és nem volt transzparens sem a hatóságok, sem az ügyfelek számára. Emellett az FAA saját belső kommunikációja sem volt megfelelő, nem kérdezett eleget a gyártótól, és nem volt képes a biztonsági előírások betartatására. Ennek fényében a bizottság szerint szükség van az eljárásrend, vagyis a légi alkalmassági engedélyeztetési eljárás megváltoztatására.

Katasztrofális évet zárt a Boeing, kirúgták a vezérigazgatót | Magyar Hang

Tragédiákkal és botrányokkal teli évet zárt a Boeing, az óriáscég ennek következményeként hétfőn úgy döntött, megválik Dennis Muilenburg vezérigazgatótól - írta a CNN. Feladatait ideiglenesen David Calhoun, a vállalat elnöke veszi át. - Szükség volt a váltásra a vezetőségben ahhoz, hogy visszaállítsuk a cégbe vetett bizalmat, és javítsuk a kapcsolatot az üzemeltetőkkel, partnerekkel és a részvényeseinkkel - állt a Boeing közleményében.

Az FAA és a Boeing egyelőre nem válaszolt a Reuters megkeresésére. Az engedélyezési eljárás körüli furcsaságokról nem sokkal a második Boeing 737 Max lezuhanása után a Seattle Times számolt be. Mint kiderült, az évek alatt az FAA egyre nagyobb mértékben hagyta a Boeingre saját gépei repülésbiztonsági rendszereinek véleményezését, mivel a hatóság a megszorítások miatt folyamatosan pénz- és emberhiányban működött. Az átadott vizsgálatok között volt az új átesésvédelmi rendszer is, amelynek jelentős szerepe volt a Lion Air és az Ethiopian Airlines egy-egy gépének lezuhanásában.

Az FAA a 737 Max földre parancsolása óta azzal is el van foglalva, hogy tüzetesen átnézze a típust. Ennek során derült fény számtalan szoftverhibárahuzalozási problémára is.