Ellátási zavar az Ikeában

Ellátási zavar az Ikeában

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Szerkesztőségünket ellepték a dobozok (az éves előfizetők többek között női és férfi pólókból választhatnak ajándékot többféle méretben), ezért arra gondoltunk, veszünk három komódot a Magyar Hangos ajándékoknak. Már májusban kinéztük a svéd gyár kínálatából a Kullen fantázianevű, ötfiókos szekrényt, de nem volt készleten. Sebaj, két hét múlva lesz, nyugodtunk meg a cég honlapját böngészve.

Aztán, amikor közelgett az ígért határidő, a vállalat weblapján odébb tolták egy héttel az időpontot. És azóta ez így megy hétről-hétre – amikor már meg lehetne vásrolni a terméket, akkor újra és újra módosítják a határidőt. Most éppen a következőt írja a honlap: „Sajnos ez a termék nincs készleten. Arra számítunk, hogy ez a termék 2020. 07. 31. és 2020. 08. 07. között lesz újra készleten. Kérjük, próbáld egy másik áruházban.” Hiába próbáljuk, mindhárom hazai áruházukban ez a helyzet.

Ami azért is furcsa, mert egy ideje nézegetjük az Ikea osztrák és román oldalát is, és ott folyamatosan kapható ez a típusú bútor – igaz, az általunk vágyott barna helyett fehér színben. De ha volna megfelelő, akkor is túlzás lenne elautózni Bécsbe vagy Bukarestbe pár komódért.

Pár napja kérdéseket tettünk fel a bútoráruház sajtóosztályának, arról érdeklődtünk, miért lett ennyire tervezhetetlen náluk a beszállítás, és ez összefüggésben van-e a járványhelyzettel? Arra is kíváncsiak voltunk, milyen más termékek ellátási lánca szakadt meg és miért? Mikorra várható a helyzet rendeződése? Miért van az, hogy más országokban van egy bizonyos termékből, másutt meg hónapokig nincs. És miért árulják a bútoraikat országonként eltérő színben?

Nemrég megérkezett a választ, de nincs benne túl sok köszönet – úgy tűnik, Jan Kral, az Ikea cseh-magyar-szlovák régiójának termékminőségi menedzsere bekapcsolva felejtette a süket duma generátorát. A válasza szó szerint így szól: „Folyamatosan azon dolgozunk, hogy vásárlóink igényeit kielégítsük. Készleteinket számos tényező figyelembevételével tervezzük, annak érdekében, hogy a megfelelő időpontban megfelelő mennyiségű termék álljon vásárlóink rendelkezésére. Ugyanakkor számos faktor befolyásolja a gyártást is, a szállítás és az erőforrások elérhetősége, amelyek olykor előre nem látható késést is eredményezhetnek. A koronavírusnak is jelentős hatása volt ebben, de az igazi kihívást a drasztikusan megnövekedett értékesítés jelentette, miután a járványügyi enyhítéseket követően a vásárlóink újra megjelentek az áruházakban. Ezzel együtt továbbra is jelentős konverziós arányt látunk az online értékesítésben. A gyártásért és ellátásáért felelős munkatársaink is mindent megtesznek azért, hogy a megnövekedett érdeklődés ellenére is biztosítsák a termékeink elérhetőségét minden termékkategória esetében, de ebben az új helyzetben nehéz konkrét vállalásokat tenni a jövőre vonatkozóan.

Ami a választékunkat illeti, a kutatásaink eredményei és a lakberendezései tapasztalatunk alapján eltérő termékeket kínálunk a különböző országokban. Folyamatosan vizsgáljuk a vásárlói igényeket, és a lakberendezési szakértőink tapasztalatára építve a helyi igényekhez illeszkedő termékeket hozunk létre a terméktípusok, színek és egyéb jellemzők tekintetében egyaránt, aminek következtében akár a szomszédos országok kínálatában is lehetnek különbségek.”

Aki ebből a válaszból ki tudja hámozni a lényeget, és azt, hogy mikor tudjuk Kullen komódokba pakolni a Magyar Hangos-báránykás pólóinkat, azok között kisorsoljuk a megüresedett dobozokat.

Frissítés: az Ikea odalát böngészve láttuk, hogy néhány napig jelentős akcióval adják a Kullen termékcsalád kisebb, három fiókos szekrényeit. Már beletörődtünk a kompromisszumba, és indultunk volna vásárolni, amikor kiderült, hogy elméletileg féláron adják, viszont nem kapható egyetlen magyarországi boltjukban sem. Ügyes.