A Lánchíd műszaki állapotának romlása, az építőipari infláció, továbbá az euró árfolyamváltozása miatt kerül ötmilliárddal többe a híd felújítása. Ezt állítja legalábbis a munkálatokat végző A-Híd Zrt., ami azután nyerte el a beruházást, hogy a korábbi tender eredménytelenül zárult.
A cég vezérizgatója, Sal László a Magyar Építőknek kifejtette: a 2019-ben és a 2020-ban kiírt közbeszerzésen is ők adták a legjobb ajánlatot. A kivitelezésre végül nettó 18,8 milliárdért szerződtek, amihez hozzáadódik még a jogszabályok által előírt műszaki ellenőr, a hatósági és szakértői díjak, a független labor költsége, valamint a kötelező tíz százalékos tartalékkeret.
Sal megmagyarázta, miért lett a végösszeg ötmilliárddal magasabb, mint a korábbi legolcsóbb ajánlat. Az okok között van szerinte, hogy a két kiírás közti időszakban a Lánchíd műszaki állapota tovább romlott. Így a cégnek több acélszerkezetet és erősebb korrózióvédelmet kell alkalmaznia.
A vezérigazgató szerint a 2019-es tender költségeinek a becsült oszlopa, valamint az ahhoz tartozó műszaki tartalom nem fedi a 2020-as kiírás tételeit. Több elem van, ami korábban a Széchenyi István téri munkálatoknál szerepelt, de végül az új projekt része lett.
– Bár a pesti oldalon a villamosaluljáró fejlesztése most nem tartozik a feladataink közé, de az afölötti útépítést, elektromos munkákat és díszkivilágítást, illetve a közvilágítás korszerűsítését el kell végeznünk – ez mind plusztételként jelentkezik, ha összevetjük a két tendert. Mindezek mellett új munkarész a pesti hídfőnél levő, a Széchenyi István teret körülvevő nagy körforgalom fejlesztése, amelynek köszönhetően a híd felé eső része teljesen megújul. Jelentősen nőtt tehát a megvalósítandó feladatok köre – fejtette ki Sal.
A BKK január 18-án választotta ki a feladatra az A-Híd Építő Zrt.-t, ami így a Strabag Általános Építő Kft.-t győzte le a tenderen.