
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – jelentette be pénteki közleményében a hatóság.
A cég egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott. A vállalkozás késleltette a GVH eljárását, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül 20 millió forint eljárási bírságot is kiszabott rá a hivatal versenytanácsa, amit a cég már be is fizetett. A GVH megvizsgálta azt is, hogy a cég 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról. Mindezek alapján – figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét – összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
A GVH figyelmeztetett: a nemzeti versenyhatóság az ételkiszállító vállalkozások kereskedelmi tevékenységét is kiemelten figyeli. A konkrét ügy kapcsán pedig arra hívták fel a figyelmet, hogy ha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.
A Foodora cikkünk megjelenése után közölte, hogy elkötelezett a hatályos jogszabályok betartása mellett, ezért a GVH határozatában foglaltaknak eleget tesz, viszont tartalmával nem ért egyet. A hatóság ugyan megállapította, hogy egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntették fel, azt azonban cáfolják, hogy szándékosan elhallgatták az ajánlat részleteit. – Hirdetési felületeinken, továbbá a webes felületünkön és az applikációnkban is a rendelési folyamat megkezdésétől minden információ elérhető – szögezték le, hozzátéve, hogy a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosították reklámanyagaikat, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépítettek a gyakorlatba.
(MTI)