A cégek segítenék ki az államot a székesfehérvári dugók miatt

A cégek segítenék ki az államot a székesfehérvári dugók miatt

Az M7-es autópálya Székesfehérvár felé tartó szakasza (Fotó: Ing.Mgr.Jozef Kotulič)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egyre jelentősebbek a forgalmi dugók – ebből következően pedig a balesetveszélyes helyzetek – az M7-es autópályán, Székesfehérvár nyugati csomópontjában. A főváros felől a Balaton felé tartó oldalon, a lehajtónál, a sztráda leállósávjában gyakran több kilométeres sorok alakulnak ki. Aki elvéti a sor végét, később csak nehezen tud besorolni. Emiatt a külső sávban is lelassul a forgalom, és – ha nincs a kihajtásra várókban előzékenység – balesetveszélyes helyzetek adódnak. Székesfehérvárnál ennél a csomópontnál térhetnek le a járművek a 8-as főútra anélkül, hogy áthajtanának a városon, ezért itt a teherforgalom is jelentős.

A probléma égető, ezzel a autópálya-üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél is tisztában vannak. Érdeklődésünkre azt írták, azért alakul ki itt torlódás, mert a 8-as és 63-as főút, valamint a bevásárlóközpontok közeli körforgalmi csomópontja már nem bír az utóbbi évek dinamikusan növekvő forgalmával, így az M7-esről lehajtó járművek bizonyos forgalomnagyság felett nem tudják elhagyni az autópálya lassítósávját. A torlódások miatt előbb figyelmeztető táblákat helyeztek ki, tavaly pedig meghosszabbították a lassítósávot, és ideiglenes forgalmi rendet vezettek be.

Meghalt egy katona az M7-esen történt konvojbalesetben | Magyar Hang

Öten megsérültek, a honvédelmi miniszter belső vizsgálatot rendelt el.

Kérdésünkre kifejtették: tavaly megkezdődött a csomópont áttervezése is. A tervek szerint az ilyen csomópontokat jelzőlámpás, úgynevezett turbó körforgalmakká építenék át. A kivitelezés költségét az állam, Székesfehérvár önkormányzata – amely a közeli körforgalom fenntartója – és az ipari parkban található vállalkozások közösen viselik. A probléma végleges megoldását az Innovációs és Technológiai Minisztérium által bejelentett, Székesfehérvár és Szabadbattyán közzé tervezett új autópálya-csomópont fogja jelenteni, a Közút azonban dátumot egyik tervezett beruházás esetében sem közölt.