A Momentum jogsegélyt nyújt az MBH-s károsultaknak
Tompos Márton (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Tompos Márton, a Momentum elnöke a közösségi oldalán bejelentette, hogy pártja jogsegélyt nyújt az MBH-s károsultaknak.

A 24.hu pénteken megírta, hogy legalább több száz MBH-s ügyfelet ért súlyos pénzügyi veszteség, főleg az utóbbi két hónapban. A történet lényege, hogy az ügyfelek tudta nélkül végeztek banki műveleteket, ami elvileg lehetetlen. A károsultak panaszát a bank rendre azzal hárította el, hogy súlyos gondatlanságukkal hozzájárulhattak a tranzakciókhoz, de az érintettek nem érzik úgy, hogy hibáztak volna.

Tompos információi szerint azóta már az ezer főt közelíti azon emberek száma, akik a Mészáros Lőrinchez köthető bank ügyfelei, de egy csalás révén a számlájukról leemeltek pénzeket. Mint írja, a Momentum segít megfelelő jogi képviseletet találni, és kész anyagilag is támogatni a jogi segítséget a károsultak számára. Ehhez arra kéri az érintetteket, hogy keressék őket a jogsegely [at] momentum [dot] hu címen. „Hiába van a túloldalon az ország leggazdagabbja, nem vagytok egyedül, a Momentum mellettetek van” – tette hozzá a Momentum elnöke.

Az MBH még pénteken közleményt adott ki a cikkre reagálva, amelyben tagadták, hogy a banki rendszerükkel lenne probléma. „Az elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sebezhetősége áll, hanem az adathalász támadások során az ügyfelek által megadott érzékeny, személyes adatok” – írták a közleményben.

A bank szerint a csalók nem a banki rendszereket támadják, hanem „visszaélnek a nagy ügyfélbázissal rendelkező szolgáltatók nevével az online térben”. Az MBH úgy véli, az adathalászat egyik leggyakoribb formája, amikor a csalók a bank online felületéhez nagyban hasonló weboldalt hoznak létre, amelyen a megtévesztett ügyfelek kiadják személyes és banki adataikat.