
Több száz munkavállaló állása szűnhet meg az Audi győri gyárában a várható termelés-visszafogás miatt – írta a 444.hu. A portál által megismert információk és dokumentumok szerint a motorgyártás több szegmensében csökkentik a műszakok számát, azaz kevesebb munkatársra lesz szükség. Azt is írták, hogy egyes szegmensek gyártása meg is szűnhet, és nem utal semmi arra, hogy a most kieső munkaerőre akár középtávon ismét szükség lehet. „Jelenleg egy-két gyártósort leszámítva az összes többi sorsa bizonytalan, vagy meg van pecsételve, és csak idő kérdése, hogy mikor zárnak be” – fogalmazott a lapnak a motorgyártásra rálátó forrás.
Értesüléseik szerint a visszaeső kereslet és az amerikai piac bizonytalansága miatt több műszakkal csökkentik a benzines V6 Otto motor és az R4-es benzinmotor gyártási kapacitását, az év második felében pedig teljesen megszűnhet a dízel R4 TDI gyártása. Csökkenhet továbbá idén a MEB Eco és a PPE elektromos platformok gyártása is Győrben a korábbi tervekhez képest.
Azt írták, hogy külön rákérdeztek ezekre az információkra az Audi Hungariánál, de semmilyen választ nem kaptak. Csupán annyit közöltek, hogy a szintén elektromos MEB Eco sorozatgyártásának megkezdését 2026. év elejére tervezik, és hogy idővel nemcsak az elektromos hajtásláncokat, hanem azok összetevőit is Győrben fogják gyártani. Azt is elárulták, hogy a C-BEV elektromos motor gyártása megszűnt, viszont kihangsúlyozták, hogy a „belső égésű motorok gyártása még sokáig marad az Audi Hungaria termelési programjában”, és hogy a legújabb Audikba is gyártanak motorokat Győrben.