Csak nálunk hat a „szankciós infláció” az élelmiszerboltokban?

Csak nálunk hat a „szankciós infláció” az élelmiszerboltokban?

Lidl-tojásár az Egyesült Államokban és Magyarországon (Fotó: Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Elárasztanak minket levelekkel az olvasóink arról, hogy a „szankciós infláció” furcsa mód csak Magyarországon okoz árrobbanást az élelmiszerárakban, másutt sokkal mérsékeltebb összegért lehet hozzájutni ugyanahhoz a termékhez. Most kaptunk két fotót a „hanyatló Nyugat” távolabbi végéből, az Egyesült Államokból, ugyanattól a boltlánctól, melynek üzletei Magyarországon is nagy számban megtalálhatók. Az ottani Lidl-ben az L-es méretű tojás tucatja 1,98 dollárba kerül, vagyis egy tojásért 16 és fél centet, jelenlegi árfolyamon számolva 68 forintot kell fizetni, míg nálunk darabjáért több mint kétszer annyit, 145 forintot hagyunk a kasszánál. (A tojásra szerdán ársapkát is vetett ki a kormány, de attól csak 20-30 forintos ármérséklődést remélnek.)

Másik olvasónk egy jóval furcsább esetre, a fél kilós durumtészta csodával határos drágulására hívta fel a figyelmet. A következőt írta: „a Tesco egyik hipermarketében nézelődve nem tudtam megfejteni, hogy egy fél kilós tészta, ami emlékeim szerint tavasszal 239 forintba került, hogyan lett hirtelen 999 forint. Megkérdeztem a pénztárost, hogy ez valami olyasféle trükk-e, hogy majd jól leakciózzák 60%-kal és akkor rohannak vásárolni az emberek, de sajnos nem tudott erre válaszolni. A szlovák Tescóban ugyanez a tészta 0,99 euro. Eszerint vagy turpisság van, vagy ténylegesen 1 EUR=1000 HUF."

Megnéztük, tényleg ez van: itt a link a magyar árról, itt pedig a nem is olyan távoli Szlovákiából. Ez utóbbi ügyben megkérdeztük a Tescót – ha válaszolnak, frissítjük a cikket.

FRISSÍTÉS: A Tesco sajtóosztálya az alábbi választ küldte lapunknak a cikkünk megjelenése után: „az árazási politikánkról a szigorú versenyjogi szabályok és a szállítói szerződések bizalmas volta miatt nem tudunk információkat megosztani. Annyit elmondhatunk, hogy a termékek árát több tényező befolyásolja, többek között pl. a disztribúciós költség, az árfolyam, a piac inflációs szintje, áfakulcsa, stb.”