
A hirdetőplakátok ma már szerves részét képezik a városok, települések látképének. Valószínűleg mindenhol található legalább egy olyan plakát, amire mindenki emlékszik, tájékozódási pontként használ. Hozzátartozik a helység kultúrájához, de természetesen az alapvető célját is ugyanúgy ellátja: hirdeti a vállalkozás termékét, szolgáltatását.
A hirdetőplakát készítése
A Jólnyomjuk.hu reklámtábla mellett hirdetőplakát tervezésében és elkészítésében is tud segíteni. Ez számít az egyik legrégebbi és legegyszerűbb módjának, hogy egy vállalkozást népszerűsítsünk. Napjainkban is ugyanolyan hatékony, mint évtizedekkel ezelőtt. Hiába hódít a digitális világ, a fizikai reklámfelületek még mindig komoly hatással vannak az emberekre, potenciális vásárlókra, ügyfelekre.
Természetesen ahhoz, hogy valóban elérjük a kívánt eredményt a hirdetőplakáttal, néhány tényezőre figyelni kell a tervezés során. Az első lépés a kommunikáció és a figyelemfelkeltő dizájn megalkotása. Az elsődleges cél mindig az, hogy az emberek észrevegyék a plakátot. Ezért is ajánlott élénk színeket, kontrasztos betűtípusokat alkalmazni, illetve egyértelmű vizuális elemekkel operálni. A plakát ne legyen túlzsúfolva információkkal, felesleges grafikai elemekkel, amelyek elvonják a figyelmet az üzenetről.
Abból kell kiindulni, hogy az emberek általában csak néhány másodpercet töltenek egy molinó vagy tábla olvasásával, ezért az üzenetnek mindenképpen rövidnek, lényegre törőnek kell lennie. A fő szlogen, hívószó legyen nagy méretben kiemelve, minden felesleges elemet, szót távolítsunk el. A betűtípus kiválasztásának sokkal nagyobb szerepe van, mint azt elsőre gondolnánk. Alapjaiban határozza meg az olvashatóságot, a cél az, hogy távolról, menet közben is láthatónak kell lennie az üzenetnek.
Hova kerüljön a plakát?
Bizony ez is hatással van a megjelenésre. Figyelembe kell venni a környezetet, mivel, ha a természet közelében, az út mellett lesz, akkor nem érdemes a zöld-barna színeket használni, hisz könnyedén beleolvadna a környezetbe és kevésbé lesz olvasható, látható a grafika.
A sárga-kék vagy a klasszikus fekete-fehér kombinációval az esetek döntő többségében nem lőhetünk mellé. Ha megvan a végleges dizájn, jöhet a helyszín kiválasztása. A nagy forgalmú területeket érdemes elsősorban megcélozni. A bevásárlóközpontok, parkok, közkedvelt helyszínek, buszmegállók és állomások mindig ideális választások lesznek.
Elérhetőség, üzenet, logó
Ez a három, ami semmiképpen se maradjon le a plakátról. A logó azért szükséges, hogy tudják kivel azonosítani a megjelenést. Az elérhetőség a vásárlás helye, a kapcsolatfelvétel módja miatt. Az üzenet, a termék pedig az, ami elsősorban felhívja a figyelmet. Helyezzünk el “call-to-action” elemeket is: hívj most, látogass el honlapunkra, ne maradj le vagy hasonló mondatok.