Előre lezsírozhatták a kukaholdinggal, hogy ők szedik be a pénzt – de csak a választás után

Előre lezsírozhatták a kukaholdinggal, hogy ők szedik be a pénzt – de csak a választás után

Képünk illusztráció!

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nincs új a nap alatt, még az egyre nagyobb üzletnek bizonyuló szemétügyben sem. Itt is megy a mutyi, hiszen abszolút nem lehet véletlen, hogy a szemétdíjbiznisz fővárosa éppen az a Kisvárda, ahol elindult Seszták Miklós politikai karrierje.

A körzet országgyűlési képviselője ugyanis még fejlesztési miniszterként döntött úgy, hogy a hozzá tartozó kukaholding ügyei közül engedélyezte a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Zrt.-nek (NHKV), hogy kiszervezze az alaptevékenységéhez tartozó pénzbeszedést. Hogy, hogy nem, a pályázat kiírását követően az a Pepp and Cars Kft. nyerte meg a tendert, amely a nyírségi Nagykálló egyik kocsmaépületében székel, és operatív igazgatója, Lizák Anita is „véletlenül” Kisvárdán él.

Maga a cég úgy nyerte meg a 2017 júliusában kiírt, 7,6 milliárd forintos pályázatot a be nem fizetett szemétdíjak behajtására, hogy egyrészt előző évben mindössze 19 millió forintos bevétele volt, másrészt 2017 elején a NAV végrehajtást indított ellene a különböző tartozásai miatt. Ráadásul a 24.hu értesülései szerint a pályázat győztesének kihirdetése előtt elkezdte kiépíteni az országos alvállalkozói hálózatát, és szerződéseket kötött a kiszemelt emberekkel. Azaz, amellett, hogy a pályázaton való indulásuk is megkérdőjelezhető, még annak gyanúja is felmerülhet, hogy előre tudták, nyerni fognak. Ugyanis csak 2018. január 4-én hirdették ki, hogy a Díjbeszedő Holding Zrt. és a Pepp and Cars konzorciuma lett a pályázat győztese.

A 24.hu-nak több korábbi alkalmazott is megerősítette, hogy a Pepp and Cars néhány hozzá szorosan kapcsolódó céggel együtt már a nyáron, szinte a kiírással egy időben elkezdte keresni a munkára alkalmazható embereket. A birtokukba került dokumentumok bizonyítják, hogy októberben már szerződéseket is kötöttek alvállalkozókkal az NHKV közbeszerzésére hivatkozva. Sőt, a nyírségi cég Lizák irányításával 2017 utolsó heteiben annyira felpörgette a szervezést, hogy karácsonykor már el is kezdhették volna a munkát, holott, mint azt fentebb írtuk, csak 2018. január 4-én hirdettek győztest. Majd a politikai érdekek miatt előbb csak halogatták a hátralékok beszedését, majd márciusban úgy küldték el az alvállalkozóknak az első címlistákat a tartozók nevével, hogy kifejezetten utasításba adták, a behajtást csak az áprilisi országgyűlési választások után kezdjék meg. Csodák csodájára, a munka megkezdésére az engedély április 9-én meg is érkezett…

Ám ez sem ment hibamentesen, ugyanis sokszor kiderült, hogy a tartozóként számon tartott emberek csekken már fizettek, vagy éppen az NHKV-tól érkezett listán szereplők közül többen már nincsenek az élők sorában. Miután a rezsicsökkentés hatására az elmaradt befizetések kukadíjai a behajtás költségeit is alig, vagy éppen sehogy sem fedezték. Így erre a bizniszre szinte mindenki ráfizetett – a kukaholding, a díjbeszedők –, csak éppen a Pepp and Cars Kft. nem, aki a 24.hu információi szerint minden ügyfélért 500 forintot számlázhatott, és a beérkező nem kis összegnek csak a töredékét fizették tovább az alvállalkozóknak.

Holott a kiszervezett behajtások összege meghaladta a 11 milliárd forintot, miután a fővárosban 3,7 milliárd forintért a Díjbeszedő Holding és a Díjbeszedő Faktorház Zrt., az ország 19 megyéjében 7,6 milliárdért pedig a Díjbeszedő Holding és a Pepp and Cars Kft. konzorciuma nyerte meg tendert.