Kirobbanóan növekedett szeptemberben (is) a légiutasok száma Európában: a Ryanair friss statisztikája szerint a múlt hónapban csaknem 16 millió utast szállítottak az általuk üzemeltetett 88 500 járaton. Ez közel ötvenszázalékos emelkedés tavaly szeptemberhez képest, és jelentősen nőtt a gépek kihasználtsága is: a helyek 94 százalékát eladták, az egy évvel ezelőtti 81 százalékhoz képest.
Ha az összesített utasszámot nézzük az elmúlt 12 hónapban, az ír diszkont légitársaság forgalma több mint kétszáz százalékkal nőtt a tavaly szeptemberi hasonló statisztikához képest: összesen 153 millió utast szállítottak.
Európa és Észak-Amerika hasít és megközelíti a járvány előtti időszak számait, ám Ázsia alaposan visszahúzza a statisztikát – a nemzetközi adatok szerint a globális forgalom a csúcsév, vagyis 2019 forgalmának alig 71 százalékát adja.
Közben a globális utazási információkat összegyűjtő OAG közzétette az idei adatokat arra vonatkozóan, melyik repülőtér kínálja a legtöbb utazási célpontot. A Megahubs 2022 kutatás a világ legátfogóbb statisztikája, amely a légitársasági menetrendeket és a globális összeköttetéseket figyeli. Megállapítják: a koronavírus-járvány utáni korszakban a világ legnagyobb repülőtereinek működése megváltozott, és gyökeresen módosult a korábbi összeköttetések láncolata is. Augusztusban a Chicago O’Hare Nemzetközi Repülőtér rendelkezett a legtöbb nemzetközi úticéllal (66), és a legnagyobb vesztes a korábbi első, vagyis a londoni Heathrow, amely a huszonkettedik helyre esett vissza a rangsorban.