A Netflix streamingszolgáltató talán legfontosabb eddigi markentingüzenete volt, hogy az előfőzetők teljesen reklámmentesen élvezhetik a kínált filmeket, sorozatokat. Nos, úgy tűnik, a megváltozó üzleti környezet ezt az üzenetet elavulttá tette.
A Netflix az alkalmazottaknak küldött levélben bejelentette, hogy már idén meg fognak jelenni azok a (várhatóan a jelenlegi előfizetési díjnál olcsóbb) csomagok, amelyek ugyan hozzáférést adnak a műsorkatalógushoz, de ennek fejében reklámokat kell néznie a felhasználónak – mint a jó öreg tévében.
Hasonló megoldás bevezetésén gondolkodik a Magyarországon egy hónap múlva elinduló Disney+ is. Természetesen megmaradnak a teljesen reklámmentes előfizetési konstrukciók is, a jelenlegi előfizetők (egyelőre) nem fognak változást tapasztalni. A reklámot tartalmazó csomagokkal inkább új előfizetőket akarnak bevonzani, akiknek a mostani díjak túl borsosak, és az olcsóbb hozzáférés fejében elviselik a reklámokat.
Természetesen azt semmi sem garantálja, hogy a kezdeti időszak után a Netflix fokozatosan megemeli a csomagok árát, így elképzelhető, hogy hamarosan a jelenlegi előfizetési díjért már csak a reklámos hozzáférés lesz elérhető, a „prémium” (reklámmentes) csomag pedig jóval drágábbá válik.
A változtatásra a Netflix egyre nehezebb versenyhelyzete kényszerítette a céget. Eddigi története során most először csökkent az előfizetői száma, amiért részben a konkurensek feljövése, részben pedig az Ukrajna elleni orosz agresszió, és ezzel az orosz piac kiesése okolható.
(via 444)