
Lengyel sajtóértesülések szerint a LOT légitársaság a nyári menetrendben megszünteti a Budapest–Szöul közvetlen járatát, amely még a pandémia idején is üzemelt egy rövid leállás után. A LOT gépei hetente kétszer repültek leszállás nélkül a magyar fővárosból Dél-Koreába, de ezen a vonalon volt konkurrenciájuk: a Korean Air heti négy hasonló járatot üzemeltet.
A lengyel légitársaság a felszabaduló kapacitást is a rekordméretű transzatlanti növekedés szolgálatába állítja: idén nyáron 788 észak-amerikai járat üzemeltetését tervezi: New Yorkba és Torontóba napi kétszer indít majd gépeket, ezzel a legnagyobb szereplő lesz a kelet-európai régióban, amely ezt a piacot kiszolgálja. A LOT egyébként is jelen volt Amerikában, köszönhetően a nagy lengyel diaszpórának – egyes járatain eddig is 96 százalékos kihasználtsággal repültek a gépek. A növekedés más amerikai célpontokat is érint: a Varsóból Chicagóba közlekedő járatok száma június elejétől heti 11-re, július elejétől szeptember végéig pedig 12-re emelkedik. Emellett a Krakkó-Chicago járat a nyári főszezonban hetente négyszer fog közlekedni.
Mint arról korábban beszámoltunk, jelenleg nem lehet átszállás nélkül eljutni Budapestről az amerikai földrész egyetlen városába sem (legutóbb, még a pandémia előtt éppen a LOT üzemeltetett Budapest–New York és Budapest–Chicago járatokat hetente többször), miközben összesen heti 18 járat indul a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről hét kínai nagyvárosba: Pekingbe, Sanghajba, Csunkingba, Ningpóba, Sencsenbe, Kantonba és Hszianba.
Az amerikai célállomások hiánya azért is furcsa, mert tavaly minden rekordot megdöntött a magyar állam által 1200 milliárd forintért visszavásárolt repülőtér forgalma: 17,5 millió utast szolgáltak ki, ami bőven meghaladta az addigi csúcstartó 2019-es évet, amikor 16,2 millió utas fordult meg Ferihegyen.