Kollégánk éppen Barcelonában tartózkodik, és péntek délelőttig egyáltalán nem tudtuk elérni, s ő sem tudott hívást indítani.
A kimenő hívás esetén a „nincs regisztrálva a hálózaton” felirat jelent meg a kijelzőn. Az adatforgalom hellyel közzel működött. Pénteken délelőtt 10 órakor időnként már el-el lehetett indítani a hívást, de a tapasztalatok szerint egyes telefonkészülékekről kiment a hívás, másokról nem.
Érdeklődésünkre a Telenor ügyfélszolgálatán elismerték a hibát, elmondták, dolgoznak rajta, s reményeik szerint hamarosan ismét zavartalan lesz a szolgáltatás. „A szolgáltatás végül helyre állt, a hibát úgy tűnik, sikerült orvosolni, s péntek déltől lehet használni a készülékeket a katalán fővárosban” – írta végül kollégánk.
Azt nem tudni, pontosan hány előfizetőt érinthetett a hiba, de minden bizonnyal jó pár nyaralónak okozhatott kellemetlenséget, viszont jó hír, hogy immár újra használhatják a szolgáltatást.
Az egész EU területén használható (gyakorlatilag szinte) ingyenes mobilhasználat egy bő évtizedes adminisztrációs birkózás volt, és végül 2017. június 15-től lépett életbe. Ennek értelmében bárhol járunk az unió, illetve Norvégia, Izland és Liechtenstein területén, ugyanazokkal a feltételekkel használhatjuk a telefonunkat, és a szerződésünknek megfelelő mobilinternetet, mintha otthon lennénk – elvileg az arányos felhasználás mellett pluszköltségek nélkül. Ugyan anomáliák, például bizonyos adathasználat feletti sávszélesség korlátozás, vagy például térerő problémák olykor előfordulnak, de egyébként a rendszer zökkenőmentesen működik.