
Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban – erősítette meg az az Audi Hungaria Zrt. kommunikációs osztálya a Telex értesülését.
Azt írták a portál megkeresésére, hogy a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt a jövő héten (25. hét) a vállalat járműgyárának legtöbb gyáregysége nem fog termelni. Az Audi dolgozói jövő hétfőtől „a gördülő munkaidőkeret terhére mentesülnek munkavégzési kötelezettségük alól”. Azt nem közölték, hogy ez meddig tarthat, de a Telex úgy tudja, hogy a vállalat a magyarországi dolgozókat arról tájékoztatta, hogy Malajzia koronavírus miatt elrendelt teljes lezárása után lépett fel alkatrészhiány, és amíg ezt nem sikerül megoldani, addig a Volkswagen konszern legtöbb termelő telephelyét érinti a probléma.
Az MTI közben arról számolt be, hogy a globális chiphiány miatt ismét rövidített munkaidőt vezetett be a Daimler autógyártó két németországi üzemében a héten. A Daimler kedden közölte, hogy a rastatti és brémiai Mercedes-Benz üzemekben helyezett át több ezer munkavállalót részmunkaidős alkalmazásba.
Pontos számot nem adott meg a vállalat, csupán annyit közölt, hogy a brémai üzemben a több mint 12 ezer munkavállaló nagy részét, a rastattiban pedig a mintegy 6500 dolgozó egy részét érinti az intézkedés. A héten a mintegy 4700 munkavállalót foglalkoztató kecskeméti Mercedes-gyárban is csökkentették a műszakokat. A Daimler és más német autógyártók kénytelenek voltak csökkenteni termelésüket az utóbbi hónapokban a gyártáshoz szükséges integrált áramkörök piacán kialakult globális hiány miatt.
A rövidített munkaidő program keretében a kormány részben vagy egészben kifizeti a a munkavállaló bérét arra az időre, amíg a munkavállaló kényszerszabadságon van, vagy részmunkaidőben dolgozik. Ez lehetővé teszi a leépítések elkerülését, így mihelyst a gazdasági feltételek javulnak, a munkavállalókat könnyen vissza lehet helyezni a normális munkarendbe.