
Az idei második negyedévben, több mint három év növekedés után, visszaestek a McDonald's világszintű eladásai. Amerikában 0,7 százalékkal ettek kevesebbet a Mekiben, a nemzetközi piacokon pedig 1,1 százalékkal, ami világszinten 1 százalékos mínuszt jelent.
A visszaesést nagyrészt az okozza – írja a Reuters –, hogy a gazdag országok szegény lakói az elmúlt évek inflációja miatt egyre kevésbé tudják megengedni maguknak a gyorsétteremláncok drágább kajáit. Emiatt az utóbbi időszakban a McDonald's mellett a Burger King és több más gyorsétteremlánc is egyre inkább az olcsóbb ajánlatok felé indult el. Az amerikai Meki a legtöbb éttermében például június végén indított egy 5 dolláros (1800 forintos) ebédmenü-akciót, ami a tervek szerint augusztus végéig tart majd. A gyorsétteremlánc ezzel próbálja visszacsalogatni azokat a vásárlóit, akik az emelkedő árak miatt mostanában inkább otthon ettek, vagy maguknak főztek.