Mészáros kapacitásai elegendőek lehetnek a V0-ra is

Mészáros kapacitásai elegendőek lehetnek a V0-ra is

A MÁV IC+ személykocsija Ferihegy vasútállomáson (Fotó: B.Zsolt)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Időben nem ütközhetne a fővárost elkerülő V0 vasúti körgyűrű építése és a Budapest-Belgrádé, így Mészáros Lőrinc építési kapacitásai mindkettőre elegendőek lehetnének – olvashatjuk a HVG cikkében. Előbbi szükségességével egyébként többen értenek egyet, mint a másik projekttel. A lap szerint ugyanis problémás, hogy Budapest a hálózat szűk keresztmetszeti pontja, az országot lehetetlen átszelni a Déli Összekötő vasúti híd érintése nélkül. A városban pedig a vonatoknak lassítaniuk kell, osztozva a pályákon a személyvonatokkal. Ha pedig bármi probléma történik a vasúti hídnál, napokra teljesen ellehetetlenülhet a teherforgalom.

A V0 vasúti körgyűrű a HVG szerzője szerint orvosolhatja a problémát, de hiába van rá szükség évtizedek óta, máig zöld jelzésre vár. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő tavaly írt ki közbeszerzést a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, viszont azt májusban indoklás nélkül visszavonták. Újat azóta sem írtak ki. Tehát nem valószínű, hogy a jövőbeli megépítés ütközne a keleti áruforgalom miatt szükséges a jórészt kínai hitelből építendő Budapest-Belgrád(-Kelebia) vonaléval.

Utóbbi ősszel akár már a kivitelezési fázisba is léphet, a munkálatok feltehetően jövő tavaszig elkezdődnek, és 2025-re elkészülhet. Így ha sietnek a V0 előkészítésével, akkor a Mészáros-érdekeltségek utána mehetnek is át a vasúti gyűrű építésére. A fővárost elkerülő vonalra a lap szerint azért is szükség lehet, mert a lengyelországi kapacitások már kezdenek megtelni, és lenne olyan transzeurázsiai forgalom, amelyet Magyarországra lehetne csábítani.