Mészárosék építhetik a belgrádi vasútvonalat

Mészárosék építhetik a belgrádi vasútvonalat

Mészáros Lőrinc és Orbán Viktor 2014 áprilisában Felcsúton (Fotó: Reuters/Balogh László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az Index információi szerint a Mészáros Lőrinchez köthető RM International Zrt. a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-vel és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-vel konzorciumban nyerte meg a 160 kilométeres Budapest-Belgrád vasútvonal építését.

A hírportál azt írja, a most alapított társaság fő profilja a vasútépítés, tulajdonosai a Mészáros és Mészáros Kft., valamint az R-KORD Kft. (melynek tulajdonosa szintén a Mészáros család a Mészáros Építőipari Holding Zrt.-n keresztül). Az RM International képviseletére jogosultak között ott van Mészáros Lőrinc nagyobbik lánya, Mészáros Beatrix. Rajta kívül Halmi Tamás, aki a Mészáros-birodalom több cégében is vezető posztot tölt be, például a Mészáros és Mészáros Kft. ügyvezetője, a Mátrai Erőmű igazgatósági tagja és a Mediaworks felügyelőbizottsági tagja, illetve Sárváry István, aki szintén ügyvezető a Mészáros és Mészárosban.

A 750 milliárdból megvalósuló építkezés lenne az eddigi legnagyobb ilyen irányú beruházás, a kínai hitelből épülő vasútvonal a pireuszi teherkikötőt Nyugat-Európával összekötő vasúti folyosó része lenne, de ahogy azt korábban megírtuk, könnyen lehet, hogy Pireusz helyett Trieszt lehet Kína európai kapuja, hisz március végén írta alá a két ország a nem kötelező érvényű megállapodást arról, hogy az olaszok csatlakoznak a kínai selyemúthoz.

– Korábban az volt a terv, hogy azok a hajók, amelyek át tudnak kelni a Szuezi-csatornán a Budapest–Belgrád-vasút számára fontos Pireuszban – amely 2016 óta lényegében kínai tulajdonban áll – rakodnak át, és onnan látják el Közép-Európát kínai áruval. Most úgy tűnik, a forgalom nagyobb részét Trieszt felé irányíthatják át, ami tulajdonképpen nekünk is jobb lehet: több száz kilométerrel közelebb esik Magyarországhoz, mint Pireusz, miközben megfelelő autópálya- és vasúti összeköttetéssel rendelkezik. Logikus tehát a kínaiak terve, ez viszont zárójelbe teheti Magyarország legdrágább infrastrukturális beruházását – mondta a Magyar Hangnak Szent-Iványi István külpolitikai szakértő, volt EP-képviselő.

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.