A mai világban céget alapítani roppant könnyű, szinte bárki megteheti. Ami viszont jóval nehezebb: életben tartani, és vegetálás helyett egyre csak növekedni és fejlődni. Hisz mi másért kezdtél bele a vállalkozásodba, ha nem ezért?
Csakhogy gyakran megesik, hogy az előre megálmodott vágyak és célok maradnak ugyanott, vagyis egyáltalán nem valósulnak meg. Ilyenkor van az, hogy a cég stagnálni kezd, rosszabb esetben repülőstartot vesz a csőd felé. Ha te nem szeretnél így járni, akkor olvasd el a cikkünket, amelyben azt vesszük górcső alá, hogyan viheted sikerre a cégedet!
Akad némi fontos tisztázni való!
Először is kíméletlenül fontos az őszinteség és az alaposság úgy a céged felépítésében, mint a Klikkmarketing eseti konzultációjának igénybevétele során. Ha ugyanis nem veszed a fáradságot, nem foglalkozol a legalapvetőbb kérdésekkel a megfelelő mélységben, az a vállalkozásodat rengeti meg alapjaiban.
Először is három kérdést fontos tisztázni: kinek akarsz eladni, milyen problémáját szeretnéd megoldani, és mitől leszel olyan különleges, hogy valóban rád essen a választása?
Ha ezeket megválaszolod, akkor máris közelebb kerülsz a sikerhez. Persze nem elég egyszavas válaszokkal kiszúrni a saját szemedet, minél konkrétabban kell megfogalmazni, hogy kit is szeretnél elérni, milyen emberekből áll a célközönséged. További fontos momentum, hogy felismerd, milyen problémákkal küzdenek, mi nyugtalanítja őket. Ha csak magadat fényezed és a termékedet tukmálod, attól ők még nem fogják azt érezni, hogy választ kapnak egy számukra égető kérdésre.
Szintén lényeges elem, hogy tudd magad megkülönböztetni a másik 100 olyan cégtől, aki hasonló profillal rendelkezik. Ha kidolgozod ezt, akkor máris nem kell az árral versenyezned.
Az online világban is fontos a tervezés!
Érdemes kihangsúlyozni, hogy a tervezés nem annyiból áll, hogy megálmodod, hány tízezer forintot költesz el és melyik platformon.
Ennél sokkal konkrétabb marketingtervekre és rendszerre lesz szükséged!
Elsőként mérd fel, hogy mennyit ér egy vásárlód, mennyi pénzt fog nálad hagyni. Ha ugyanis csak keveset és azt is rövid ideig, akkor nem biztos, hogy erőltetned kell ezt az üzletet. Ebből adódik, hogy tudnod kell, mennyit költhetsz egy új vevő megszerzésére, hiszen muszáj, hogy nyereséges legyen az üzlet.
Végezetül pontos tervet kell, hogy kieszelj: a lehető legprecízebben számszerűsítsd, mit szeretnél egy év alatt elérni: hány ügyfeled legyen, akár hónapokra, hetekre is lebontva.
Ez csak a nagyoknak fontos? Dehogyis!
Gyakori tévhit, hogy cégmérettől teszik függővé a vállalkozók azt, hogy mennyire kell gondosan tervezni. Ez azonban mérettől független, hiszen akár egy egyéni vállalkozás sikere is abban fog rejleni, hogy a vállalkozó tudja, hogy kinek, mit és miért szeretne eladni, hogy megfelelően pozicionálja magát, és tudatosan, rendszerben gondolkozva felépítse mind a működését, mind pedig az online marketing rendszerét.
Persze megesik, hogy a folyamat néha elakad, olyankor érdemes a Klikkmarketing csapatát felkeresni!