Miként szolgálhatja a tudatos közösségi média jelenlét a SEO célokat? (x)

Miként szolgálhatja a tudatos közösségi média jelenlét a SEO célokat? (x)

Milyen összefüggés lehet a közösségi média jelenlét, valamint a SEO törekvések között? Miként segíthető elő az eredményes SEO tevékenység tudatos közösségi média jelenléttel? Milyen gyakorlati tippekkel és praktikákkal nyílhat reális esély a megvalósításra? A cikkben ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk.

Tényleg létezhet összefüggés a közösségi médiában való jelenlét és a SEO célok között?

Bár az organikus találatokra nincs közvetlen befolyással a közösségi média, egyöntetűen azt bizonyítják a rendelkezésre álló információk, hogy a közösségi média felületekkel kapcsolatos organikus terjedést figyelembe veszi az algoritmus.

Tehát igenis megvan a szoros összefüggés a tudatos és stratégiai szinten megvalósított közösségi média jelenlét, valamint a weboldalunk organikus előretörése között. Már csak az a kérdés, hogy milyen módszerekkel és hatékonyan működő praktikákkal tudjuk ezt elősegíteni. Természetesen erre fogunk kitérni a következő blokkban.

Milyen praktikákkal tudjuk támogatni közösségi média jelenléten keresztül a SEO-t?

Az egyik legfontosabb feladat posztolni a közösségi médiában kivétel nélkül mindig, amikor csak új tartalom jelenik meg az oldalunkon. Nyilván ehhez szükség van folyamatos tartalommegosztásra, ugyanakkor nem nehéz belátni ennek a létjogosultságát sem.

Pláne akkor, ha a Rackhost Wordpress tárhely csomagjain keresztül operálunk. Ezáltal ugyanis nemcsak könnyen, de még költséghatékonyan is fejleszthetjük a weboldalunk tartalmait, amiket aztán gyerekjáték lesz népszerűsíteni a közösségi média felületeken.

A másik rendkívül hatásos módszer a linkelés. Nincs mese, ütős szövegezéssel és következetes információmegosztással el kell érni, hogy hozzánk hasonlóan mások is folyamatos jelleggel megosszák a tartalmainkat. Ennél eredményesebben semmi nem képes felhajtani SEO fronton az oldalunkat.

További praktikus tippek a közösségi médián keresztüli SEO eredményekhez

Ha már SEO témánál tartunk, akkor a kulcsszavak szerepéről sem szabad megfeledkezni. A titok nyitja annyi, hogy közösségi oldalas profilunk nevében és leírásában mindenképp legyenek ott a legfontosabb kulcsszavak.

Még jobb, hogyha ezt egynél több profilon tudjuk eredményesen kivitelezni. Hasonló elven szinte adja magát az a tipp is, hogy ne korlátozzuk a közösségi média jelenlétünket pusztán egyetlen platform keretei közé.

Inkább legyünk jelen aktívan több fronton is, tehát a Facebook mellett érdemes lehet megosztani a tartalmakat az Instagram, a LinkedIn vagy a Pinterest felületén is. Az egyik legfontosabb feladat pedig a következetesség.

Tehát a közösségi média és a SEO nem az egynapos sikersztorik közé sorolandó. Sokkal inkább kitartásra és áldozatos munkára lesz szükség ahhoz, hogy tényleg magasabbra törjünk az organikus találatok között.