
Az álláskeresés az elmúlt bő évtizedben hatalmas változáson ment keresztül. Új, modern platformok jelentek meg, ahol hatékonyabban tudja megtalálni egymást a kereslet és a kínálat. Könnyebben lehet kapcsolatot teremteni a cégekkel, valamint a fontosabb személyekkel. Az egész kommunikáció egyszerűbb lett, de ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az álláskeresés gyerekjáték.
Hogyan lehet hatékony profilunk?
A kérdés megválaszolásában a CV Shark LinkedIn SSI útmutatója is nagy segítséget tud jelenteni. Miután beregisztráltunk a platformra, nagyjából elkészítettük a profilunkat, még nem fognak egyből özönleni az állásajánlatok és a HR-esek megkeresései. Szükség van némi “tuningolásra”, amiben a LinkedIn egyik mutatója, az SSI pontszám jelent némi segítséget. Fontos kiemelni, hogy ez az érték “csak” egy valószínűségre irányuló indikáció. A magas szám még nem jelenti azt, hogy mindenki minket fog megtalálni, csupán az esélyét növeli annak, hogy a keresések során minél többször dobja fel a profilunkat a találatok között.
Elvi szinten előfordulhat az is, hogy egy kifejezetten magas SSI pontszámmal senki sem fogja meglátogatni a profilunkat, de a gyakorlatban ez nem fog megtörténni. Ez az érték egy jó kiindulópont ahhoz, hogy visszajelzést kapjunk arról, hogyan haladunk a profilunk, a LinkedIn jelenlétünk építésével. Egyszerűen megnézhetjük a saját pontszámunkat is, de általában ilyenkor merül fel a kérdés: mi számít jónak? Fontos, hogy célnak ne a 100-at tűzzük ki, ezt amúgy is szinte lehetetlen elérni.
Álláskeresőként a 40-50-es érték már bőven jónak számít, hisz már ezzel is a felső 10-20%-ba fogunk tartozni. A 60-70 körüli SSI kiemelkedő, aktív jelenléttel és egy jól felépített profillal reális cél lehet.
Miből áll össze a mutató?
Általában négy tényezőt figyel a platform. Az első az, hogy milyen a profil felépítése. Szükség van egyedi háttérképre, valamint egy profi, üzleti profilképre. A headline-ba ne csak egyszerűen a titulusunkat és a cég nevét írjuk ki, hanem kulcsszavakkal demonstráljuk a szakmai tudásunkat. A tapasztalatoknál a mindenképpen tüntessük fel, hogy milyen munkát végeztünk.
A következő tényező az, amit nagyon nehezen lehet csak befolyásolni. Ez a keresés funkció használata. Itt az általános ajánlás az, hogy rendszeresen nézzünk szét kiket ismerhetünk és építsük a kapcsolati hálónkat. A harmadik már sokkal fontosabb, ugyanis ez: az interakciók. Osszunk meg tartalmakat, kommenteljünk, válaszoljunk és az üzenetekben aktív párbeszédeket érdemes folytatni.
A megfelelő kapcsolati háló fontos elem
A negyedik tényezőről érdemes külön is beszélni. Itt arra kapunk pontot, hogy mekkora a kapcsolati hálónk, hányan követnek minket, milyen gyakran jelölünk be másokat és fogadjuk el a felkéréseket. Érdemes a LinkedIn rutin részévé tenni azt, hogy napi szinten 10-20 embert bejelölünk. A fenti jó tanácsokat betartva hamar megtalálhatjuk a számunkra ideális állást.