Nem mindennapi információra bukkant az Index a budapesti metrószerelvényeket eredetileg gyártó, majd a közelmúltban felújító Transmashholding oldalán: egy július végén megjelent közleményből kiderült, hogy egy áprilisban alakult magyar cég, a Magyar Vagon Zrt. két közös vállalatot is alapított az orosz metrógyár svájci leányvállalatával, a TMH International AG-vel. Ráadásul ebben a két új cégben részes Magyar Vagon egyetlen részvényese nem más, mint Szalay-Bobrovniczky Kristóf londoni magyar nagykövet, aki 2016-ban hagyta ott a diplomáciai állásért a Századvég kuratóriumának elnökhelyettesi posztját.

Szalay-Bobrovniczky közismerten jó viszonyt ápol Habony Árpáddal, és – ahogy egy korábbi interjújában elárulta – ugyanannak az ügynek az elkötelezett harcosai. Szalay-Bobrovniczky Kristóf nem tagadta, aktív cselekvője az úgynevezett elitcserének Magyarországon, míg a felesége, Szalay-Bobrovniczky Alexandra  Budapest főpolgármester-helyettese.

Verseny nélkül az oroszoké a Dunakeszi Járműjavító, petíciót indítottak a helyiek | Magyar Hang

Verseny nélkül az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. szerzi meg a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t a hatalmas területű ingatlannal együtt - írta meg a VEKE Facebook-oldala azt követően, hogy a Magyar Közlönyben megjelent a vállalat értékesítéséről szóló kormánydöntés. A szervezet a következőket fűzte a hírhez: „Értesüléseink szerint a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft.

Nos, a londoni nagykövet és az oroszok által is fele-fele arányban tulajdonolt két cég közül az egyik egy befektetési vállalat – a TMH Hungary Invest Zrt. –, míg a másik az üzleti bonyolításra létrehozott vállalkozás, a Transmashholding Hungary Kft. Az Index értesülései alapján – legalábbis ez áll az orosz cég sajtóközleményében a hírportál szerint – a két közös cég a Dunakeszi Járműjavító Kft. megvételében érdekelt, hiszen a tervek és egy 2018-ban kötött szerződés szerint az egyiptomi piacra fog 1300 személyszállító kocsit gyártani az orosz anyacéggel közösen. Ráadásul az Orbán-kormány nemrég határozott arról, hogy a Járműjavító a versenyeztetés mellőzésével kerüljön eladásra a TMH Hungary Invest Zrt.-nek, igaz, a megállapodások határideje már június 30-án lejárt.

Az oroszokkal való üzletelés egyébként veszélyezteti a szintén Dunakeszin emeletes vonatokat gyártó Stadlerrel megkötött egyezséget – a MÁV már rendelt 20 darabot –, ugyanis a svájciak egyrészt semmiben nem osztoznának az oroszokkal, másrészt akár a gyártás teljes leállítására is hajlandók.