Pénzhiány: útépítési beruházásokat vonnak vissza, nem lesz három sávos az M1-es

Pénzhiány: útépítési beruházásokat vonnak vissza, nem lesz három sávos az M1-es

A szárligeti lehajtó az M1-es autópályáról (Forrás: Google street view)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Visszavonta az M1-es autópálya háromsávosra történő bővítéséről szóló nyílt tendert a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – vette észre a Napi.hu az uniós közbeszerzési értesítőben. Egész pontosan az M1-es autópálya M0 és Bicske-Nyugat csomópont közötti 2x3 sávra bővítéséről van szó, 23 kilométer hosszúságban.

További tendereket is visszavon az ajánlatkérő NIF: az első a szamossályi új Szamos-híd előkészítése-tervezése. A híd 12 méter széles és 345 méter hosszú, a rávezető út pedig 7,8 kilométer hosszú, és 2x1 forgalmi sávos lett volna.

Az autóutak közül nem épül meg az M76-os autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza. Ez két részből állt, az első a Fenékpuszta-Sármellék közötti 11 kilométeres, míg második a Sármellék-Zalaegerszeg keleti csomópont közötti 23,8 kilométer hosszú szakasz.

Ehhez kapcsolódik a keszthelyi 2x2 sávos főúti bekötés 2,8 kilométer hosszban, valamint a 71-es számú főút felújítása 5,2 kilométer hosszúságban, továbbá a Balatoni Bringakör keszthelyi szakaszán a kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztése.

Végül visszavonta a NIF a Balatoni Bringakör Tihany-Balatonalmádi közötti szakaszának építésére kiírt közbeszerzést. A kerékpárút Tihany, Balatonfüred, Csopak, Paloznak, Alsóörs, Balatonalmádi közigazgatási területét érinti, a tervezett hosszúsága 5,1 kilométer.