Simicska-közeli emberek kerültek újra pozícióba

Simicska-közeli emberek kerültek újra pozícióba

Orbán Viktor és Simicska Lajos 1999-ben. Egy évvel korábban Orbán Viktor kormánya nevezte ki Simicskát az APEH élére.

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Simicska Lajoshoz közeli emberek kerültek újra jó pozíciókba – számolt be róla cikkében a Válasz Online. Nemcsak a korábbi miniszter, Németh Lászlóné lett a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, de a sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeinek vezetőségeiben is ott találjuk a milliárdos üzletemberhez köthető vállalkozókat.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) projektek élén megtaláljuk a korábbi államtitkár Farkas Imrét, valamint Szőke Gábort és Lukács Krisztiánt is. Eközben a fontos alvállalkozók Mészáros Lőrinc és Szíjj László építőipari érdekeltségeiből kerülnek ki. Ott van köztük a Mészáros és Mészáros Zrt., a Duna Aszfalt Zrt., a Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft., illetve a 2019-ben Szíjjhoz került Közgép.

A Magyar Közútnál helyezkedett el Varga Judit miniszter férje, Magyar Péter is, aki igazgatósági tagként fog együtt dolgozni Németh Lászlónéval.

A kormány májusban hozott ki győztesnek hét magántőkealapot a gyorsforgalmi hálózat bővítését, üzemeltetését és karbantartását harmincöt évre kiszervezve. A teljes megbízás mostani áron 5,5 ezer milliárd forintot tesz ki, ami a legnagyobb összegű közbeszerzés Magyarországon 2010 óta. Sőt, mint a Válasz Online megjegyzi, egész Európában csak öt jelentősebb értékű tendergyőzelem akadt. A magántőkealapok összesen nyolc céget hoztak létre a 2058-ig tartó projektre.

„Az egykori Simicska-stáb mostani autópályás-közutas visszatérése meglepő, hiszen évek óta elfeledett potentátok robbannak most be újra a legnagyobb jelentőségű »nemzeti« projektekbe” – összegzett a Válasz Online.