A DK szerint tömeges elbocsátás kezdődött a Dunakeszi Járműjavítónál, a cég cáfol

A DK szerint tömeges elbocsátás kezdődött a Dunakeszi Járműjavítónál, a cég cáfol

Szerelik a nagy kapacitású, emeletes motorvonat egyik kocsiszekrényét a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A héten kezdte postázni a felmondóleveleket a Dunakeszi Járműjavító a Demokratikus Koalíció csütörtöki közleménye szerint, a cég viszont esti közleményében cáfolta, hogy tömeges elbocsátásról lenne szó. (Lásd a cikk alján.) Rónai Sándor EP-képviselő szerint a dolgozók most fizetik meg, hogy három éve orosz kézbe került a vállalat.

A DK-s politikus közölte, „a céget 2019-ben az Orbán-kormány felháborító módon játszotta át orosz kézbe a nemzeti tulajdonból, így mára az orosz tulajdonosi kör döntése alapján kerülnek utcára az alkalmazottak.” A párt az első számú felelősnek Orbán Viktort és kormányát tartja.

Rónai szerint a helyiek többsége már 2019-ben egyértelművé tette, hogy nem akarja a százéves járműjavítót orosz kézben tudni. A DK pedig akkor is arról beszélt, hogy felháborítónak tartja az orosz tulajdonszerzést.

A kormányhatározat 2019 májusában született arról, hogy versenyeztetés nélkül kerüljön az orosz Transzmashholdinghoz a járműjavító. Azzal indokoltak, hogy így részt vehetnek egy másik gyártási folyamatban is, amelynek keretében az oroszok 1300 vasúti kocsit gyártanak Egyiptomnak. A TMH International AG végül két éve vette meg a járműjavító üzletrészeinek kilencven százalékát a MÁV Zrt.-től és a magyar államtól. A Transzmashholding másik tulajdonosa az a Magyar Vagon Zrt., ami Szalay-Bobrovniczky Kristófhoz tartozik, az üzletember pedig a háború ellenére sem kívánt kiszállni az üzletből. Mindezt annak ellenére, hogy az Egyesült Államok szankciós listáján a TMH négy végső tulajdonosa közül kettő, Iszkander Mahmudov és Andrej Bokarev is szerepel.

Frissítés: csütörtök esti közleményében a Dunakeszi Járműjavító azt írta, nem igaz, hogy tömeges elbocsátás kezdődött volna a cégnél. Közlésük szerint „nem felel meg a valóságnak azon állítás, amely szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. tömeges elbocsátásokat tervez vagy kíván végrehajtani. A Dunakeszi Járműjavító Kft. valóban kénytelen volt megválni tizenegy munkavállalójától, melynek oka a gyártásban lévő projektek átütemezése volt.” Hozzátették, a megállapodás a munkavállalóik hosszútávú foglalkoztatása érdekében megszületett. 

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.