Úgy viszik az árstopos termékeket, mint a cukrot
Üres húspult a solymári Auchan áruházban (Fotó: Facsinay Kinga/Magyar Hang)

Az árstopos termékeknél hatalmas forgalomnövekedés tapasztalható – értesült a Portfólió a kiskereskedelemre rálátó forrásoktól. Akár 60–80 százalékos bővülésről is lehet hallani. Ezt a növekedést azonban nem magyarázza az, hogy a lakosság egy kicsit többet vesz ezekből a termékekből, hiszen minden bizonnyal kevesen váltak otthon tej-, csirkemell- vagy cukornagyhatalommá.

Még a mennyiségi korlátozás mellett is vannak olyan kisboltok, akiknek megéri betérni a nagy láncokba, hogy az ottani (a tavaly októberivel megegyező) áron tudjanak vásárolni, a beszállítók ugyanis már ennél is magasabb áron kínálják nekik a portékát. Ráadásul újabb áremelést terveznek.

A nagy láncok többsége február elején mennyiségi korlátozást vezetett be az árstopos termékekre vonatkozóan. Egészen egyszerűen azért, mert el akarták kerülni, hogy néhányan felvásárolják a készleteiket. A bevezetéskor a cégek alapvetően nem amiatt aggódtak, hogy a háztartások megveszik a teljes készletet, hanem azért, hogy a kisboltosok egyszerűen besétálnak a multikhoz, és a beszállítók helyett tőlük veszik meg a készleteiket.