Fekete címlappal és Orbán Viktort emlegetve tiltakozik a lengyel sajtó a reklámadó ellen

Fekete címlappal és Orbán Viktort emlegetve tiltakozik a lengyel sajtó a reklámadó ellen

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Negyvenöt sajtótermék szerdán nem szolgáltat tartalmat Lengyelországban, és fekete címlappal tiltakoznak a bevezetni tervezett reklámadó ellen. A Wyborcza oldalán közzétett levél szerint a reklámadó súlyos csapás a szabad sajtó számára, és Orbán Viktor is épp ezt az eszközt használta a független média ellehetetlenítésére.

A Wyborcza levelét több független sajtótermék aláírta, negyvenöten nem szolgáltatnak ma tartalmat. Köztük vannak például az Axel Springer termékei is. A tiltakozók szerint az adó mélyítené az igazságtalan különbségeket a lengyel médiapiacon, és kedvezőbb helyzetben lennének azok a vállalkozások, amelyek nem fektetnek lengyel médiatermékek létrehozásába. Szerintük a kormányzó Jog és Igazságosság így kívánja korlátozni a független sajtót.

A cégeknek a reklámbevételeik után 2 és 15 százalék közötti adót kellene fizetniük, a lengyel kormány szerint erre a járványhelyzet miatt van szükség. A kormány szerint a befolyó összegekből az egészségügyet és a kulturális ágazatot kívánják támogatni.

Magyarországon 2014. június 11-én fogadták el a reklámadót bevezető törvényt. Később két adókulcsot vezettek be, a nulla százalékos kulcs az adóalap százmillió forint alatti részét érintette, az 5,3 százalékos pedig a százmillió felettit. A reklámadót ugyanakkor nálunk 2019-ben gyakorlatilag eltörölték.