
Tengeri kikötőt és kijáratot hoz létre a magyar vállalkozások számára Triesztben a kormány – közölte az MTI. Szijjártó Péter ezt egy Matteo Salvinivel közös sajtótájékoztatón jelentette be pénteken. Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vett meg Trieszt kikötőjében, ezért nem kevesebb, mint 31 millió eurót fizetve. A koncessziós szerződés hatvan évig lesz érvényes.
A vámszabadkikötőben közel 100 millió eurós infrastrukturális beruházást is tervbe vettek, így a magyar vállalkozások innen bonyolíthatják majd le exporttevékenységüket. Ez várhatóan kétmillió tonna, vagyis 78 ezer konténer lesz évente.
Zárójelbe teheti Magyarország legdrágább infrastrukturális beruházását a kínaiak terve | Magyar Hang
Jelentősen csökkentheti az évek óta húzódó Budapest-Belgrád közötti vasútfejlesztés fontosságát, ha a görögországi Pireusz mellett (vagy helyett) Trieszt lesz Kína kapuja Európába. Ennek esélye pedig jócskán megnőtt, miután a kínai világgazdasági ambíciókat megtestesítő Egy övezet, egy út - azaz az új selyemút - kezdeményezés keretében nemrég összeborult Peking és Róma.
Szijjártó kifejtette, hogy Olaszország az ötödik legnagyobb kereskedelmi partnere Magyarországnak, egyben az ötödik legfontosabb beruházó Magyarországon. Hétszáz olasz vállalat több mint tizenötezer munkavállalót foglalkoztat itthon.
Salvini hozzátette azt is, hogy péntek délelőtt felhívta Bostjan Poklukar szlovén és Davor Bozinovic horvát belügyminisztert, mert nyitott kikötőket szeretnének, nyitott határokat, amelyek a gazdaságot erősítik.