A bécsi villamosokon és metrókon is letekerik a fűtést

A bécsi villamosokon és metrókon is letekerik a fűtést

Az U1-es metró Alte Donau megállójára szereltek először napelemeket (Forrás: Wien Energie/Tobias Holzer)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

20 fok helyett csak 18 fok lesz a bécsi villamosokon és metrókocsikban, letekerik a fűtést a metróállomásokon, valamint a bécsi tömegközlekedési vállalat telephelyein és irodaépületeiben is az őszi-téli időszakban. Lekapcsolják továbbá a világító Wiener Linien feliratokat és egyáltalán nem vagy kisebb fényerővel világítják ki az állomások területén található műalkotásokat. Az ok az energiaválság – közölte Bécs külképviselete. Folytatják emellett az átállást LED-es világításra az épületekben és a kötöttpályás járművekben, valamint mozgásérzékelőkkel szabályozzák a világítást a vállalat épületeiben. Optimalizálják emellett a megállók világítását és szellőzését is.

Az intézkedésektől azt várják, hogy évi 11 gigawattórával csökken majd az áramfogyasztás, ami körülbelül háromezer – egyébként négyszemélyes – háztartás éves áramfelhasználásának felel meg. Ezen kívül – ahol lehet – földhővel váltják ki a gázfűtést, amitől évi ezer ugyanilyen háztartás hőfelhasználásának megspórolását várják.

Az osztrák főváros külképviseletének tájékoztatása szerint a Wiener Linien egyébként évek óta azon dolgozik, hogy hosszú távon csökkentse és fenntarthatóvá tegye az energiafelhasználását, így 2019 óta – a bécsi energiaszolgáltatóval, a Wien Energie-vel együttműködésben – egyre több épületére telepít napelem-rendszereket. 2025-re 20 ilyen napelemrendszer lesz összesen 70 ezer négyzetméternyi felületen. A négyszáz járműből álló buszflottája megújításával egyharmaddal csökkent az energiafelhasználása annak ellenére, hogy közben hat százalékkal bővítették a járműparkot. A közlekedési vállalatnál energiahatékony vezetési módszereket tanítanak a sofőröknek és visszacsatolják például a metrókocsik fékezési energiáját, amit a megállók világítására használnak. – Az elmúlt évek során már számos olyan intézkedést hoztunk, amelyek segítségével még jobb lett az energiahatékonyságunk. A mostani válsághelyzetben azonban kötelességünk még egyszer megvizsgálni és kihasználni minden lehetőséget az energiamegtakarításra – közölte Günter Steinbauer a Wiener Linien ügyvezető igazgatója az újabb energiatakarékossági intézkedések kapcsán.

Címkék: Bécs