Brüsszel a kormánypárti Magyar Nemzetben is hirdeti a helyreállítási tervet

Brüsszel a kormánypárti Magyar Nemzetben is hirdeti a helyreállítási tervet

Az Európai Unió (EU) csillagos kék zászlaját és Magyarország nemzeti lobogóját lengeti a szél a Ludwig Múzeumnak is otthont adó Müpa Budapest épülete előtt a főváros IX. kerületében. (Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba )

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

„Az európai álom. Váltsuk valóra” – ezzel a címmel jelent meg hirdetés kedden a két országos magyar napilapban az Európai Bizottság a NextgenerationEU helyreállítási tervről – írja a hvg.hu.

Az egész oldalas hirdetések azon a héten jelentek meg  a Népszavában és a Magyar Nemzetben, amikor az Európai Bizottság megkapta Magyarország hivatalos helyreállítási tervét.

A lap kérdésére az Európai Bizottság megerősítette, ők indítottak központi uniós kampányt, az újsághirdetések EU-szerte 941 500 euróba (vagyis 336 millió forintba) kerülnek. Mint írták, a legtöbb tagállamban a két vezető országos politikai napilapban jelennek meg a hirdetések, nincs ez máshogy Magyarországon sem.

A Népszavában és a Magyar Nemzetben összesen két-két alkalommal hirdetnek, a következő anyag május 15-én jelenik meg, de a kampány később is folytatódik, a következő szakaszban a közösségi médiára fókuszálva.

Mivel az Európai Bizottság többször is aggodalmát fejezte ki a magyar sajtószabadság és médiapluralizmus miatt, a hvg.hu rákérdezett arra is, nem tartják-e ellentmondásosnak a kormányközeli Magyar Nemzetben elhelyezett fizetett hirdetéseket. Az Európai Bizottság válaszában azt írta, az alapján döntöttek, hogy a hirdetések az olvasók széles körét érjék el, függetlenül a politikai nézeteiktől. „A választás semmilyen módon nem azonosul bármely újság szerkesztői nézőpontjával”.