„Az európai álom. Váltsuk valóra” – ezzel a címmel jelent meg hirdetés kedden a két országos magyar napilapban az Európai Bizottság a NextgenerationEU helyreállítási tervről – írja a hvg.hu.
Az egész oldalas hirdetések azon a héten jelentek meg a Népszavában és a Magyar Nemzetben, amikor az Európai Bizottság megkapta Magyarország hivatalos helyreállítási tervét.
A lap kérdésére az Európai Bizottság megerősítette, ők indítottak központi uniós kampányt, az újsághirdetések EU-szerte 941 500 euróba (vagyis 336 millió forintba) kerülnek. Mint írták, a legtöbb tagállamban a két vezető országos politikai napilapban jelennek meg a hirdetések, nincs ez máshogy Magyarországon sem.
A Népszavában és a Magyar Nemzetben összesen két-két alkalommal hirdetnek, a következő anyag május 15-én jelenik meg, de a kampány később is folytatódik, a következő szakaszban a közösségi médiára fókuszálva.
Mivel az Európai Bizottság többször is aggodalmát fejezte ki a magyar sajtószabadság és médiapluralizmus miatt, a hvg.hu rákérdezett arra is, nem tartják-e ellentmondásosnak a kormányközeli Magyar Nemzetben elhelyezett fizetett hirdetéseket. Az Európai Bizottság válaszában azt írta, az alapján döntöttek, hogy a hirdetések az olvasók széles körét érjék el, függetlenül a politikai nézeteiktől. „A választás semmilyen módon nem azonosul bármely újság szerkesztői nézőpontjával”.