Ez a film tényleg a gyerekeket védi, csütörtöktől látható a mozikban

Ez a film tényleg a gyerekeket védi, csütörtöktől látható a mozikban

Részlet a Csapda a neten című filmből

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Facs

Csütörtöktől tűzi műsorrendre a Cinema City országos hálózata az idei Budapest International Documentary Festival (BIDF) egyik legnagyobb sikerét, a gyerekeket fenyegető netes veszélyeket bemutató Csapda a neten című cseh dokumentumfilm családoknak szóló változatát. – A szülők tehát a gyermekükkel együtt nézhetik meg a moziban az oktatási, 12+ korosztálynak szóló verziót. A BIDF a 18+ korosztálynak szóló rendezői verziót saját forgalmazásában mutatta be szeptember 16-tól országosan a mozikban, a 12+ verziót azonban eddig csak iskolai megrendelésre lehetett látni a filmszínházakban – hangsúlyozta a Magyar Hangnak Sós Ágnes, a BIDF alapítója és vezetője, dokumentumfilm-rendező.

Emellett a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia (DGYS) és a Telenor Magyarország támogatásának köszönhetően az első kétszáz jelentkező általános iskolában térítésmentesen juthat el az oktatási verzió a célközönségnek szánt 12 éven felüli fiatalokhoz. 

Vít Klusák és Barbora Chalupová filmjében három színésznő adja ki magát 12 éves lánynak, ők internetes szexuális ragadozóknak állítanak csapdát, az eredmény elképesztő és felkavaró. 

Mint arról lapunk is írt, a magyar forgalmazó szerette volna, ha a film minden magyarországi általános iskolába eljut, méghozzá ingyen, hiszen a hivatalos magyar kormányzati kommunikációval összhangban a gyerekek védelmére, az interneten rájuk leselkedő veszélyekre irányítja a figyelmet. Ám úgy tűnik, a fontos üzenet ellenére a gyerekek védelme valamiért mégsem olyan fontos a kormányoldalnak – derült ki a Telex múlt csütörtöki cikkéből. 

A Csapda a neten magyarországi forgalmazója több helyen próbált pályázni, pénzt szerezni ahhoz, hogy minél több fiatalhoz eljusson az internetes ismerkedés veszélyeit bemutató film. Ám visszatérően elutasításba ütközött, minimális állami segítség jött össze. Mint Sós Ágnestől megtudtuk, nagy nemzetközi cégek viszont elkezdtek érdeklődni a dokumentumfilm iránt, sőt, az egyik legnagyobb amerikai civil szervezet is megkereste őket azzal, hogy segítenének.

Eközben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság – amelynél ugyancsak hiába kopogtatott a fogalmazó – a következő, enyhén szólva furcsa indoklást adta a Telex kérdésére: „A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ezt a filmet nem támogatta, de a film üzenetével egyetért, az internetes veszélyekre kiemelten fel kell hívni a gyerekek és szüleik figyelmét. Ennek érdekében, az NMHH hatáskörébe és a témába vágó jogszabályok felügyelete és betartatása mellett aktívan részt vesz az online gyermekvédelemben.”