Bedobozolta Pólya Zsombor képzőművész Kolodko Mihály legnagyobb budapesti szobrát, mert szerinte az nem műalkotás – derült ki a 24.hu cikkéből. Az Ungvárról érkező Kolodko köztéri szobrai az elmúlt években nagy visszhangot váltottak ki, sokan szeretik olyan alkotásait, mint amilyen mondjuk a Széll Kálmán-téren található aprócska Mekk Elek-figura. Van viszont, aki nincs meggyőződve a nagyszerűségéről. Ilyen a Derkovits-ösztöndíjat 2018-ban és 2019-ben is elnyert Pólya, akinek munkái megtalálhatóak a Magyar Fotográfiai Múzeumban és a Magyar Nemzeti Múzeumban is.
Pólya egy köztéri alkotásokat bemutató cikkben szembesült vele, hogy Kolodko zsánerszobrait már együtt tárgyalják mondjuk Pauer Gyula és Can Togay Cipők a Duna-parton című emlékművével. Így a Dunakorzón felállított, 2014-es Kolodko-szobrot is, amely Roskovics Ignác destőt ábrázolja alkotás közben. Pólya szerint viszont a mű csupán másolat, eredetije 2012 óta Ungváron látható, a különbség csupán annyi, hogy a vásznon az aktuális látvány látható. Pólya úgy látja, Roskovicstól távol állt a plen air, azaz soha nem festett volna úgy, mint az Kolodko szobrán látható.
„Szeretném azt gondolni, hogy nem ez jellemzi a budapesti ízlést, ezért bedobozoltam, elszállításra valónak ítélve a szobrot”, közölte Instagram-oldalán Pólya, azt javasolva, hogy jobb lenne, ha nem csak „nárcisztikus önmagunkkal szembesülnénk folyamatosan, hanem a környezettel, a tájjal.”
Kolodko alkotásai még az egri Szőlőt taposó lány, a Bem rakparton elhelyezett Főkukac vagy épp a New York kávéház mellett üldögélő búvár.