
Nagy port kavart Majka (Majoros Péter) új, rendszerkritikus száma, a Csurran, cseppen, amely megjelenése után egyből letarolta a slágerlistákat és meghatározta a közbeszédet. Ennek több oka is lehet. Az egyik, hogy sokkal kiélezettebb a politikai verseny, mint egy éve. A másik, hogy Majkát sokan kormánypártinak sorolták be, de ezt ő maga sosem állította magáról, sőt már korábban is jelent meg rendszerkritikus száma, amikor a kormánypárti Tv2-nél dolgozott; ez volt az Azt beszélik a városban. Van, aki azt feltételezi, Majka azért rukkolt elő most a dallal, mert a kormánypárti Tv2-től nemrég a kormánykritikus RTL-hez igazolt. Cikkünkben nem a dal politikai vonatkozásait vizsgáljuk, hanem azt, hogy a tízmillió körüli megtekintés a legnagyobb videómegosztó oldalon milyen sikert jelent valójában.
Saját magához képest
A Csurran, cseppen három héttel a megjelenése után több mint 12 millió megtekintésnél tart a YouTube-on (ez a szám minden bizonnyal feljebb megy majd idővel). Majka korábbi számai között bőven találni olyat, amely már túllépte a tízmilliós megtekintést. Legnépszerűbb száma a Belehalok, amelyet Curtisszel és BLR-rel közösen jegyeznek, és 12 éve osztották meg; ez mára 82 milliós megtekintésnél tart a YouTube-on. A már említett Azt beszélik a városban pedig 2022-ben, az országgyűlési választások után 4 hónappal jelent meg, és eddig 14 milliós megtekintést ért el.
Hazai összehasonlításban
Itthon letarolta a slágerlistákat a Csurran, cseppen: január 17. és 23. között 6 509 891 megtekintést ért el, a legtöbbet Magyarországon ebben az időszakban a YouTube Charts adatai alapján. A második helyen Azahriah, Desh és Young Fly egyik dala állt ekkor 483 277 megtekintéssel. A különbség az első és második hely között több mint tizenháromszoros. Érdekesség, hogy a lista harmadik helyén a majd’ hároméves Azt beszélik a városban található 406 573 megtekintéssel, ami az előző hetek népszerűségi listáiba nem fért bele, de a Csurran, cseppen körüli felhajtás miatt az emberek ismét meghallgatták.
Nemzetközi szinten
Az egyik legnépszerűbb dalszövegeket jegyző weboldalon, a Geniuson a klip megjelenését követően volt olyan nap, amikor a Csurran, cseppen dalszövegére kerestek a legtöbben az egész világon. Így Majka olyan világsztárokat utasított maga mögé, mint Billie Eilish vagy Eminem. Ez a statisztika csak egy nap legkeresettebb dalszövegeit listázta, de a január 28. előtti hét napot vizsgálva az előkelő 84. helyen szerepelt a Csurran, cseppen, megelőzve Elton John I’m still standing című számát. A YouTube Charts statisztikái alapján a szám január 20-án az egész világon a 15. legnézettebb klip volt az adott napon.
Jót tesz a felhajtás
A YouTube-on az számít megtekintésnek, ha egy felhasználó megnyit, majd legalább 30 másodpercig néz egy videót. Eszerint ha mindenki, aki megnyitotta a videót, végig is nézte azt, a fogyasztók összesen 110 évnyi ideig nézték a Csurran, cseppent. Ha mindenki csak 30 másodpercig nézte, ez akkor is több mint 9 évnyi időt jelent. Ha azt vesszük alapul, hogy minden megtekintő végig is nézte az alkotást, akkor – a 2022-es KSH népszámlálási adataival számolva – egy átlagos magyar több mint 6 percet töltött vele.
Ami a konkrét bevételeket illeti, a dal közvetlenül és közvetve is hozott a konyhára. Majka YouTube-csatornájának bevétele január 21. és 27. között a SocialBlade becslései alapján legfeljebb 44 500 dollár, vagyis majdnem 17 és fél millió forint. (Ez lehet milliókkal kevesebb is, de a nagyságrendet jól érzékelteti.) A Csurran, cseppen megjelenése után jelentette be a zenész az arénás koncertjét, amelyre hamar elfogytak a jegyek, ezért dupla koncertet fog adni. A szám körüli felhajtás, úgy tűnik, segíti a jegyeladásokat is.
Ez a cikk eredetileg a Magyar Hang 2025/5. számában jelent meg január 31-én.