Még a Ludas Matyi ismétlése is megverte a köztévés szuperprodukciót

Még a Ludas Matyi ismétlése is megverte a köztévés szuperprodukciót

A Dal nyitóműsorának nézettsége a vetélkedő 9 éve alatt (Fotó: Köztévé Blog)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Kijöttek a hétvégi nézettségi adatok, és döbbenetes számok derülnek ki belőle: még a Super TV2-n, vasárnap délután sugárzott magyar rajzfilm, a Ludas Matyi ki tudja hányadik ismétlése is megverte a köztévé szombat esti szuperprodukcióját, A Dalt. A kereskedelmileg fontos korosztályban, a 18-49 évesek között a műsor be sem fért a hét legnézettebb száz televíziós produkciója közé. A teljes lakosság körében már valamivel jobban muzsikáltak, 211 510 ember kapcsolt rájuk, amely az épp akkor tévéző hazai nézők öt százalékát jelentette. Ezzel a 93. helyet sikerült elcsípniük a hét legnézettebb száz műsora között a teljes lakosságban.

A hétvége egyébként (megint) az RTL Klub tévécsatornáé volt: Az álarcos énekes című, vasárnap este sugárzott produkciójuk első részét a 18-49 korosztályban majd félmillióan nézték, a teljes lakosság körében pedig 1,3 millióan voltak kíváncsiak a maszkok mögé bújt celebekre. Ezzel az éppen tévéző lakosság 28,6 százalékát érték el vasárnap kora este.

Rocksztárok lecsúszóban | Magyar Hang

A Köztévé Blog egy hete, A Dal indulásakor arról írt, jó adag szarkazmussal: „sosem látott siker A Dal 2020-ban! Az eurovíziótlanított nemzeti dalválasztó versenyre még soha ennyien nem voltak kíváncsiak, mint a szombati első válogatóra. A nézettségi adatok is bizonyítják miszerint kiváló szakmai döntés született, hogy idén a magyar előadók hazai megjelenését támogatják a nemzetközi dalfesztiválra való kijutás helyett.”

A szarkazmus oka, hogy az évadnyitó műsorra a kereskedelmileg fontos korosztályban alig 23 ezren kapcsoltak, ami már a mérési hibahatáron belül van – ennél minden valószínűség szerint az is jobb eredményt hozna, ha az idén már kilencedik évadát töltő dalverseny győztesének szánt hetven millió forintot élőben sorsolnák ki a nézők között. Az első adás számaival a műsor minden idők legrosszabb nézettségét produkálta, még az előtte sugárzott lottósorsolásra is lényegesen többen voltak kíváncsiak.

Címkék: MTVA, A Dal