Ónodi Eszter: „Rögtön jött a nagy lopások korszaka”

Ónodi Eszter: „Rögtön jött a nagy lopások korszaka”

Ónodi Eszter (Fotó: Végh László/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Bízom benne, hogy ha az átalakítás a Színház- és Filmművészeti Egyetemnél meg is történik, legalább az oktatók és hallgatói képviseletek bevonásával fog történni – erről beszélt a Magyar Hangnak adott interjújában Ónodi Eszter, az intézmény korábbi hallgatója. A színésznőt kérdeztük a Katona Színház jövőjéről, járványhelyzetről, az Aranyéletről, a Gothár-ügyről, de arról is, hogyan emlékszik vissza a rendszerváltásra.

Illúziói persze elmondása szerint senkinek nem voltak, de úgy látja, az SZFE-ért tartott tüntetések legalább elindíthattak egy párbeszédet. És ha mindent egy legyintéssel intéznének el, úgy tényleg felesleges lenne holnap felkelni is – tette hozzá.

Mi a helyzet a kormánypártiak vádjával, miszerint itt ideológiai képzés folyik? – Ha visszaemlékszem, csak olyan mesterségórák jutnak eszembe, amelyeken Moliere-ről, Shakespeare-ről, Csehovról beszéltünk, emberi kapcsolatokat veséztünk ki. Az igaz, hogy kritikus gondolkodásra neveltek minket, de hát szerintem ez minden felsőoktatási intézménynek a kötelessége lenne. Politikáról, jobb- és baloldalról viszont egy árva szó nem esett, ezt határozottan mondhatom – jegyezte meg Ónodi Eszter.

Egyelőre az is kérdéses persze, a decemberi Madách téri tüntetéssel mit sikerült elérni, mi lehet a független játszóhelyek jövője. Ráadásul a kormányban külön rápörögtek a Katona József Színházra, a Gothár-ügyet felhasználva „zaklatószínházakat” emlegetve. – Ez az évad mindannyiunk számára egy hihetetlen mélyrepülés volt. A legfájóbb tényleg ez, a politikai szintre emelés volt. Kiszabadult, mint egy szellem a palackból. Jöttek a minősíthetetlen kifejezések, a zaklatószínház és a többi, manipulatív módon bemocskolva mintegy kétszáz embert – mondta erről Ónodi, aki maga egyébként nem tapasztalt Gothárnál ilyen viselkedést.

Nem könnyű ember szerinte, de a művészi kvalitásait vitathatatlannak tartja. – Ettől függetlenül persze teljesen elfogadhatatlan dolog, amit csinált, nincs rá mentség – tette hozzá.

Élt már át hasonló zaklatási történetet? Hogyan élte meg a járványidőszakot? Időlegesen pedagógussá is kellett vedlenie a digitális oktatás miatt? Újraindulhattak rendben a próbák és forgatások? Miért válhatott olyan népszerűvé az Aranyélet című sorozat, illetve Miklósi Janka karaktere? Az ezekre adott válaszok is kiderülnek Ónodi Eszterrel készült interjúnkból, amit lapunk 2020/29. számában olvashatnak.