Nem kell annyi kalauz a vonatokra?

Nem kell annyi kalauz a vonatokra?

A MÁV IC+ személykocsija Ferihegy vasútállomáson (Fotó: B.Zsolt)

Aki bizonyos szakaszokon gyakran utazik vonattal, jól ismeri azt a frusztráló érzést, amikor kiderül, hogy már megint kimarad egy járat. Ennek oka általában valamilyen műszaki hiba vagy az, hogy nincs rá megfelelő személyzet. Már a koronavírus-járvány előtt figyelmeztettek a szakszervezetek, hogy a súlyosbodó munkaerőhiány miatt főleg a budapesti agglomerációban kevés a kalauz. A pandémia eleinte még rontott is a helyzeten, a jegyvizsgálók időnként azért nem jelentkeztek szolgálatra, mert megbetegedtek. Tavaly november elején a balatonfenyvesi kisvasutat egy hétre le kellett állítani, mert az egyik dolgozó covid-tesztje pozitív lett, most pedig már tombol a járvány harmadik hulláma.

A helyzet megoldására a MÁV-Start több hónapos előkészítés után előrukkolt „a személyszállító vonatok vezető jegyvizsgáló nélküli, vagy csak jegyvizsgálóval történő közlekedtetésének lebonyolítására” vonatkozó végrehajtási utasítás tervezetével. (A vonatokon általában egy beosztott és egy vezető jegyvizsgáló dolgozik, akik előkészítik a vonatot, jegyeket kezelnek, információkat adnak, a megállóknál leszállnak, és utascserénél általában az ő jelzésükre indul tovább a járat.)

  • Az utasok szemszögéből például jogos az igény, hogy helyben a vonaton mindig legyen felkészült, segítő személyzet
  • A járvány egyik számukra pozitív hozadéka, hogy most 30 százalékkal többen jelentkeznek az állami vasútnál munkára, mint korábban.

A teljes cikket a Magyar Hang március 5-én megjelent 2021/10. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!