Giro Budapestről: nem egy irányba teker Révész Máriusz és Karácsony Gergely?

Giro Budapestről: nem egy irányba teker Révész Máriusz és Karácsony Gergely?

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kipróbálja az Országos Bringapark Program részeként megépült, az ország legnagyobb kerékpáros pumptrack pályáját az átadás napján, 2021. május 19-én (Fotó: MTI/Vasvári Tamás)

Ha nem szól közbe a koronavírus-járvány, 2020-ban Budapesten rendezték volna a Giro d’Italia olasz kerékpáros körverseny nagy rajtját. A végül tavaly őszre tolt viadalon Valter Attila első Grand Tourját teljesítette. Már akkor is a 27. helyen végzett összetettben, a 2021-es Girón pedig hatalmas sikert elérve első magyarként húzhatta magára az összetettben vezetőnek járó rózsaszín trikót (maglia rosa), majd őrizte meg három napon át. A Groupama-FDJ csapatában tekerő Valter összetettben a 14. lett. A másik magyar induló, Dina Márton (Eolo-Kometa) a 100. Helyen zárta első olasz körét – a győzelmet a kolumbiai Egan Bernal (Ineos- Grenadiers) szerezte meg.

Sokba kerül a Giro rajtja

A remek magyar szereplés az országúti kerékpározásra irányította a figyelmet itthon is, és természetesen a Giro elmaradt magyarországi rajtjára. Nem véletlenül, mivel a mai napig nem dőlt el, hogy mikor pótolják azt. Ennek költsége milliárdokban mérhető az olasz kör sport- és marketing értéke miatt, gyakorlatilag meg kell vásárolni a verseny startját. A magyar kormány tavalyelőtt 7,8 milliárd forintot biztosított a 2020-as verseny első szakaszainak Magyarországra hozására és a szervezésre. Szóba került az ügy a május 20-ai Kormányinfón is, ahol Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szavaiból kiderült, hogy még nincs megállapodás az olasz szervezőkkel a jövő évi rajt budapesti megrendezéséről.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos lapunk érdeklődésére – egy tiszafüredi kerékpártúráján – úgy fogalmazott: még folynak a tárgyalások a szervezőkkel. Vagyis nincs kizárva akár a jövő évi rajt sem. Azt mondta, reméli, hogy a következő évek egyikében be lehet pótolni az elmaradt hazai szakaszokat. – Miután Valter Attila viselhette a versenyben vezetőnek járó rózsaszín trikót, olyanokat is a kerékpárverseny mellé állított, akik eddig nem követték a sportágat. A járvány miatt leállt nemzetközi turizmus újraindítása érdekében is fontos lenne a verseny Magyarországnak – magyarázta.

Erről is olvashat a cikkben:
• Tandemre ülne-e Révész és Karácsony?
• Mit szól a főváros a budapesti Giro-rajthoz?
• Mi lesz a belengetett KRESZ-módosítással?
• Miért csúsznak a nagy kerékpárút-fejlesztések?

A teljes cikket a Magyar Hang június 4-én megjelent 2021/23. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!