Ami most zajlik a Formula–1-ben, az erősen emlékeztet arra a folyamatra, amely a labdarúgásban a Bajnokok Ligája bevezetésével indult, és mostanra alapjaiban alakította át elsősorban az igen jó kereskedelmi piacot jelentő európai labdarúgó-sorozatokat, illetve a kontinentális és világbajnokságot.
Világos, hogy amióta az amerikaiak átvették a versenysorozat irányítását, olyan változások következtek be, amelyek igazolták üzletpolitikájukat. Amíg az Újvilágban hat évtizedig nem tudott igazán gyökeret verni a legrangosabbnak tartott versenysorozat, az elmúlt négy-öt évben üstökössebességgel növekedett népszerűsége. Ez részben az egyre izgalmasabbá tett versenyeknek, de talán még inkább annak a profi marketingnek köszönhető, amelynek részeként a pilóták NBA-sztárokkal együtt lépnek fel, vagy hogy a Netflixszel közösen Drive To Survive címen a kulisszák mögé tekintő sorozatot szerveztek, amelynek idén már a harmadik évadát láthatták az érdeklődők.
• Milyen döntése volt Michael Masi versenyigazgatónak és az és hogyan befolyásolta a versenyt?
• Miért és milyen irányba változott a száguldó cirkusz az elmúlt években?
• Valóban fontosabbak a kereskedelmi érdekek, mint a verseny és a versenyzők?
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!