Harminc év múlva zárulhat be a körgyűrű

Harminc év múlva zárulhat be a körgyűrű

Képünk csupán illusztráció! Törökbálint, 2019. április 4. Tehergépjárművek erős forgalma az M0-ás autóút nyugati szektorában hétköznap délelőtt.
Fotó: MTI/MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Február elején jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériuma, hogy kiírták az M0-s autópálya északi szakaszának, valamint ehhez kapcsolódva a budakalászi elkerülő út – amellyel a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2×3 sávossá bővül – tervpályázatát. Egyúttal kezdeményezték az innovációs tárcánál az M10 Pilisvörösvárt elkerülő szakasza, valamint a Szentendrét elkerülő út tervezését.

Az autópálya megépítése azonban még messze van, hiszen legkorábban 2026-2027-ben indulhat az építés. A négy évvel ezelőtt félrerakott terveket a kormány leporolta, és a választás előtt ismét előhúzta. A körgyűrű bezárása pedig még ennél is sokkal messzebb van, és igazából nem is gyűrű lesz.

• Hány adófizetői forintot költenek a körgyűrű újabb szakaszára?
• Milyen egyéb utakat kell megépíteni, hogy végre bezárulhasson a fővárost elkerülő gyűrű?
• Vajon figyelembe vette-e a kormány az agglomerációs településeken összegyűjtött tízezer aláírást, hogy mielőbb épüljön meg az M10-es autóút?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!