Amikor gyerekek adnak választ globális problémákra

Amikor gyerekek adnak választ globális problémákra

Gyerekek a speciális tananyaggal zajló foglalkozáson (Forrás: Forrás: Maker's Red Box)

Ki mondta, hogy csakis unalmas lehet az iskolai tanóra? Egy sikeres magyar oktatási startup, olyan tananyagot fejlesztett, amelyet élvezettel végeznek a gyerekek, s közben a XXI. században elvárt képességeiket is egyedülálló módon fejlesztik.

Milyen legyen a jövő városa? Hogyan vehetjük észre, ha álhírekkel akarnak megvezetni minket? Miként alkalmazkodjunk a változó éghajlathoz, mit tehetünk a globális felmelegedés ellen? Megannyi időszerű kérdés, amelyektől a szájbarágós tankönyvi magyarázatok gyakran elriasztják a gyerekeket.

Egészen más azonban a helyzet, ha kalandos történeteken keresztül kell a fenti problémákra megoldást találni, ha a szerepjátékok révén minden résztvevőnek felelőssége, küldetése van. Fuchs Péter és Dobi Dóra néhány éve egy pár fős csapattal kezdett el kísérletezni, miként lehetne kibontakoztatni a gyerekek tehetségét modern műhelykörnyezetben, felkelteni bennük a tudásvágyat, és olyan készségekkel felvértezni őket, amelyek elengedhetetlenek a XXI. században.

• Hogyan segít az, amikor egy szerepjáték keretében a diákok egy kutatóhajóval Föld körüli utazásra indulnak?
• Mi kell ahhoz, hogy egy iskola alkalmazni tudja ezt a tananyagot?
• Mi lesz emellett a hagyományos oktatással?

A teljes cikket a Magyar Hang augusztus 26-án megjelent, 2022/35. számában olvashatja el. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!