Ennyit költünk egy évben kávéra

Ennyit költünk egy évben kávéra

(Fotó: Magyar Hang/Lukács Csaba)

Évente csaknem 200 milliárd forintot költünk kávéra Magyarországon – ebbe beletartozik az otthoni és irodai fogyasztás, de az is, ha beülünk valahova egy kapucsínóra. A Nielsen legfrissebb adatai szerint a hazai kiskereskedelemben évente közel 18 ezer tonnányi szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogy (ezek összértéke 86,3 milliárd forint), de a szigorodó gazdasági helyzet és az infláció itt is súlyosan érezteti hatását: egy év alatt 10 százalékkal csökkent az értékesített mennyiség. Eközben – főként az áremelkedések és a forint-euró árfolyamváltozás miatt – a bevétel 18 százalékkal nőtt. Érdekes, hogy a prémiumkategóriát (amely az összforgalom 9 százalékát teszi ki) kevéssé érinti a válság: az összes kávészegmens közül csak a kapszulás kávék értékesített mennyisége nőtt az elmúlt időszakban.

Mindez egy sajtóeseményen derült ki, ahol a Coca-Cola HBC Magyarország büszkén jelentette be, hogy az egy ideje már nem csak üdítőt forgalmazó cég a hazai kávépiacon a Caffè Vergnano márka bevezetésének is köszönhetően tavaly 57 százalékkal növelte az értékesített kávé mennyiségét.

• Mennyi kávét isznak a magyarok átlagosan egy nap?
• Miért adták el egy multinak az egyik legrégebbi olasz kávépörkölő céget?
• Kell-e lélekben készülni a koffeinmentes hétköznapokra?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!