2023 nyarán az Árpád hídon meghalt egy fiatal kerékpározó férfi: egy Mercedes átszakította a szalagkorlátot, átsodródott a szembejövő sávba, és 137 kilométer per órás sebességgel, a megengedett majdnem kétszeresével ütötte el a biciklistát. A rendőrség szerint baleset azért történt, mert két BMW és a Mercedes spontán versenybe kezdett, amit a Mercedes sofőrje tagadott. A 26 éves áldozatnak mindkét lába leszakadt, a kórházban hunyt el. Az édesanyja egy évvel később halt meg, a bulvársajtó azt írta: „belehalt a fájdalomba”.
Számos hasonló tragédiát lehetne felsorolni az elmúlt évekből. A „miért?” kérdése az áldozatok hátramaradt szerettei számára a legfájdalmasabb. A szakértőket pedig nehéz feladat elé állítja az, hogyan lehetne elkerülni a hasonló tragédiákat, és mi okozza őket.
Az extrém gyorshajtások, amikor egy járművezető a megengedett sebesség akár két és félszeresével közlekedik, nyilván a törvényszegések kisebb részét teszik ki. Mészáros Gábor rendőr alezredes, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem adjunktusa részletesen kutatta a halálos kimenetelű közlekedési baleseteket Magyarországon. Úgy tapasztalta: a halálos balesetek nagyjából 6-8 százalékát okozták extrém gyorshajtók. A súlyos vagy akár halálos eredmény előidézéséhez azonban elég ennél csekélyebb sebességtúllépés is.
• Mennyi halált okoz valójában a gyorshajtás?
• Van-e köze a sebességnek a balesetek számához?
• Kiszűrhetőek-e az extrém gyorshajtók?
A teljes cikket elolvashatja Plusz előfizetésünkkel, vagy a Magyar Hang hetilap január 16-ig kapható 2025/2 számában. Országjáró riportok, interjúk, elemzések, véleménycikkek, reklámmentes olvasás – ezeket kínálja a Magyar Hang Plusz!
Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!
ElőfizetekMár előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!