Évente akár 90 milliárd eurót is kitehet az itáliainak hazudott, ám máshol és máshogy gyártott élelmiszerek forgalma. Amerikától az EU-n át Ázsiáig számos helyen árulnak olyan termékeket, amelyek, bár „eredeti olasz”-nak mondják őket, még sosem láttak élő taljánt. Luigi Di Maio külügyminiszter most véget vetne a hamisításnak.
Az olasz kormány harcot indít az olaszosnak hangzó, tűnő, épp ezért megtévesztő, „hamis” ételekkel szemben – jelentette be Luigi Di Maio. Az olasz külügyminiszter az élelmiszeripari szövetség, a Federalimentare egyik konferenciáján arról beszélt, a római kormány nagyszabású kampányba kezd az idén, amelyben a tradicionális olasz ételeket reklámozzák világszerte. Az Öt Csillag Mozgalom politikusa szerint egyre komolyabb károkat okoznak a megtévesztő élelmiszerek, ezért szeretnék megvédeni az olyan eredet védett, magas minőséget képviselő olasz márkákat és tájegységekre jellemző termékeket, mint a parmezán.
Az olaszul Parmigiano Reggiano néven ismert, uniós eredetvédelem alatt álló keménysajt készítői hosszú évtizedek óta küzdenek a hamis utánzatok gyártóival.
• Sajtok, sonkák, tésztaszószok, borok – mi a helyzet velük?
• Hogyan tévesztik meg az embereket?
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!