Harcot indítanak az olaszosnak hangzó megtévesztő élelmiszerek ellen
Friss parmezán kerül a polcra az olaszországi Modenában. Nem mindig kerek a történet (Fotó: Reuters/Alessandro Bianchi)

Évente akár 90 milliárd eurót is kitehet az itáliainak hazudott, ám máshol és máshogy gyártott élelmiszerek forgalma. Amerikától az EU-n át Ázsiáig számos helyen árulnak olyan termékeket, amelyek, bár „eredeti olasz”-nak mondják őket, még sosem láttak élő taljánt. Luigi Di Maio külügyminiszter most véget vetne a hamisításnak.

Az olasz kormány harcot indít az olaszosnak hangzó, tűnő, épp ezért megtévesztő, „hamis” ételekkel szemben – jelentette be Luigi Di Maio. Az olasz külügyminiszter az élelmiszeripari szövetség, a Federalimentare egyik konferenciáján arról beszélt, a római kormány nagyszabású kampányba kezd az idén, amelyben a tradicionális olasz ételeket reklámozzák világszerte. Az Öt Csillag Mozgalom politikusa szerint egyre komolyabb károkat okoznak a megtévesztő élelmiszerek, ezért szeretnék megvédeni az olyan eredet védett, magas minőséget képviselő olasz márkákat és tájegységekre jellemző termékeket, mint a parmezán.

Az olaszul Parmigiano Reggiano néven ismert, uniós eredetvédelem alatt álló keménysajt készítői hosszú évtizedek óta küzdenek a hamis utánzatok gyártóival.

• Sajtok, sonkák, tésztaszószok, borok – mi a helyzet velük?
• Hogyan tévesztik meg az embereket?

Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!


Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!