Öt év múlva a mostaninál jóval pontosabban járhatnak a vonatok – többek közt ez derült ki a Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató Magyar Hangnak adott interjújából. Jelenleg 75 százalékos a menetrendszerűség az összes vonatra nézve, ami azt jelenti, hogy a havi százezer vonatból 25 ezernél van késés. – Ez jobb arány annál, mint ami a nyilvánosságban gyakran megjelenik velünk kapcsolatban, de rosszabb a számomra irányadó mutatószámoknál. Legalább 85–90 között kellene lennünk – fejtette ki a vezérigazgató, aki szerint ettől öt évnyire vagyunk. Elmondta, az ügyben azért optimista, mert a késések fele a pályahibák miatt van, a MÁV pedig kétmilliárd eurós pályarekonstrukcióra készül.
A MÁV-nál 75 igazgató dolgozik a vezérkar alatt átlag kétmilliós fizetésért, miközben a szolgáltatás színvonala ilyen. Hegyi Zsolt szerint azonban z az összlétszámuk mintegy 0,2 százaléka. – Nem állítom, hogy a MÁV a világ leghatékonyabban működő szervezete, de azért ez a vezetői arány nem kiugró – mondta, hozzátéve, hogy január elsejétől átszervezik a cégeiket a hatékonyság érdekében.
• Úgy érzi-e, hogy kellően szabad keze van, és nem kell mindenért Lázár Jánoshoz rohangálnia?
• Mikor fog a MÁV új vonatokat és HÉV-szerelvényeket vásárolni?
• Mennyire gondolhatják az utasok méltányosnak azt, hogy a MÁV-nál 75 igazgató dolgozik a vezérkar alatt átlag kétmilliós fizetésért, miközben a szolgáltatás színvonala ilyen?
• Miért van jelenleg olyan vonal, ahol egy szakaszon a vonat mindössze 10 kilométer per órával mehet?
• Lehet-e Magyarországnak olyan vasútja, amely 300 kilométer per órára is képes?
A teljes cikket elolvashatja Plusz előfizetésünkkel, vagy a Magyar Hang hetilap december 12-ig kapható 2024/49. számában. Országjáró riportok, interjúk, elemzések, véleménycikkek, reklámmentes olvasás – ezeket kínálja a Magyar Hang Plusz!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!