Autóba pattantunk, hogy kipróbáljuk az ország első hibrid üzemű kötöttpályás járművét, vagyis a Szegedet és Hódmezővásárhelyet összekötő tram-traint. A jövő évi parlamenti választások környékéig, egészen pontosan április közepéig bárki ingyen használhatja. Igaz, minden egyes hazai lakosnak nyolcezer (adó)forintjába került, hogy elkészült.
– Mindenki milyen jól érzi magát, senki sem akar leszállni – mondja előttem a szépkorú matróna, de nem is lenne könnyű leugrani a szerelvényről, mert az első és az utolsó ajtó valamiért itt nem nyílik ki, csak a két középső.
A végállomásra 9 perc késéssel futunk be, és egy filmrendező sem tudná pontosabban instruálni: ahogy megnyílik a szerelvényünk ajtaja, a másik vágányról már el is indul a visszafele tartó járat. – No b.meg – mondja hangosan egy dühös apuka, akit azonnal letol a felesége, hogy a gyerek előtt miért káromkodik. A bosszúság oka hamar kiderül: legalább ötvenen kalkuláltak azzal, hogy ugyanaz a járat fog visszafelé is menni, csak egy kört terveztek Szegedről Szegedre, mint a budapesti alkoholisták az éjszakai járatokon.
A teljes cikket a Magyar Hang december 10-én megjelent 2021/50. számában találja (tartalomjegyzék itt). Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!