Karanténoktatás: „Nem tudjuk, mi van a fronton”

Karanténoktatás: „Nem tudjuk, mi van a fronton”

Ercse Krisztina

Ha a kormány úgy gondolkodik, hogy ki kell nyitni az iskolákat, akkor nem szívességet tesz, amikor oltást kínál a pedagógusoknak, hanem az intézményrendszer működésének biztonságát garantálja részben, vagyis a kötelességét teljesíti – mondta a Magyar Hangnak adott interjújában Ercse Kriszta oktatáskutató, a Civil Közoktatási Platform szóvivője.

„Tény, hogy gyerekekre nagyon rossz hatással van a szociális izoláció, de ez nem jelenti, hogy mindenféle biztonsági intézkedés – védőfelszerelések, megfelelő ajánlások, az iskolavezetésnek biztosított döntési mozgástér – nélkül be lehet terelni a gyerekeket újra az iskolába. Ha a boltokba tíz négyzetméterenként mehet be egy ember, akkor képzeljük el, mi a helyzet egy iskolában, ahol a legtöbben nem védettek. És azt se felejtsük el, hogy maguk a beoltott pedagógusok sem válnak pár nap alatt védetté. Az április 19-i nyitás egyszerűen felelőtlen veszélyeztetés” – tette hozzá.

Ercse Kriszta szerint semmit nem lehet tudni arról, hogy a diákokkal mi történt egy év alatt. „Fel kellene mérni a lemaradásokat, és az alapján stratégiát gyártani egyes intézményekre, osztályokra és diákokra, akár a következő év tanrendjének átírásával. Félek, hogy nem így fog történni” – mondta.

A teljes interjúban erről is olvashat:
– A digitális oktatási stratégia hiánya miatt keresik Maruzsa Zoltán közoktatási államtitkárt, aki viszont „nem tud elképzelni egy öt fős megbeszélést online formában”
– Mekkora lemaradást okozhat a digitális oktatás? Mennyire működik a rendszer?

– Mi történne, ha egy pedagógus vagy egy igazgató ma azt mondaná, hogy az ő iskolájában nagy problémák vannak?
– Igazságos lehet az érettségi vizsga ilyen körülmények között?

– Milyen lenne a jó digitális oktatás?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!