A Mol a kerékpársport lelkes támogatójaként tűnt fel az elmúlt hetekben, a tiszteletre méltó gesztus apró szépséghibája – már persze, ha komolyan vesszük a „hazafiság” és a „sportnemzet” fogalmát –, hogy a Hernádi Zsolt vezette multinacionális vállalat nem a magyar, hanem a szlovén versenyzőket segíti pénzzel.
Tadej Pogacar napjaink kétségkívül legjobb bringása. Ennek megfelelően a szlovén sportoló volt az első számú esélyese a Zürichben rendezett országútikerékpár-világbajnokság szeptember 29-ei férfi mezőnyversenyének, ám még favoritként is sikerült meglepnie a közönséget és a mezőnyt egyaránt. Kevesen számítottak rá ugyanis, hogy már 100 kilométerrel a cél előtt döntésre akarja vinni a dolgot. Egy közel 280 kilométeres távon ennyire hamar az élre állni lehetetlen vállalkozásnak tűnhetett. De a szlovén megcsinálta. Ezzel ő lett a harmadik olyan kerékpárversenyző, aki ugyanabban az évben megnyerte a francia és az olasz körversenyt – Tour de France és Giro d’Italia –, valamint a világbajnokságot is. Korábban ez csak a belga Eddie Merckxnek és az ír Stephen Roche-nak sikerült, 1974- ben, illetve 1987-ben.
Nézők milliói kísérték figyelemmel a szlovén sportoló zürichi útját, így órákon át nézhették az almazöld mezén piros-fehérben pompázó Mol-logót. Három magyar is rajthoz állt Svájcban, ám az ő szerelésükön nem virított a vállalat hirdetése: Valter Attila a 27. helyen végzett, Dina Márton 78. lett, Fetter Erik pedig feladta a versenyt.
A cikkben erről is olvashat:
• Miért keres hirdetésben főszponzort a magyar szövetség?
• Mennyi pénz van itthon a kerékpársportra?
• Mit válaszolt megkeresésünkre a Mol?
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!