A Fidesz népszavazása

A Fidesz népszavazása

A kormány nemzeti konzultációs plakátja 2021 nyarán (Fotó: Lukács Csaba/Magyar Hang)

Nem pontosan így tervezte a Fidesz. A nemzeti konzultációknak eddig jól kifundált pályaívük volt: 1) A konzultáció bejelentése, a közvélemény kommunikációs ráhangolása 2) A kérdőívek kiküldése és propagálása 3) Összegzés.

A kormányközeli média- és sajtórendszer hónapokon át sulykolta a konzultációk kapcsán a kormány/Fidesz üzeneteit, meghatározva az aktuális napirendet. „Nem fogjuk hagyni, hogy Soros nevessen a végén”, jelentette ki a miniszterelnök 2017 nyarán, hogy aztán elárasszák az országot a Fidesz érdekeit szolgáló kormányzati plakátok, hirdetések (vagyis az állam megint a kormánypártot segítette, ilyen értelemben a Fideszt is lehet állampártnak nevezni). A Soros-féle konzultáció előkészítette a kormányoldal 2018-as hivatalos választási kampányát, amelynek középpontjába a migránskérdés került, de persze Soros György ellenszenvesnek beállított képe és személye sem maradhatott ki. Sikerrel, a Fidesz hatalmon maradt. Ilyesmit tervezett volna a Fidesz a mostani nemzeti konzultációval is.

Erről is olvashat az elemzésben:
• A konzultációs plakátkampány egyenesen telitalálat volt.
• A kormányfőnek az is megfelel, ha nagyjából 3 millió ember részt vesz a népszavazáson.
• Korábbi politikai trükköket is fel lehet melegíteni.

A teljes cikket a Magyar Hang július 30-án megjelent 2021/31. számában találja (tartalomjegyzék itt). Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!