Amire ma szükségünk van, az egy mesterterv Európa számára – ezt mondta a Magyar Hangnak adott interjújában Alberto Mazzola, az európai vasúti társaságokat tömörítő szervezet ügyvezetője. A cél ugyanis, hogy létrejöjjön egy olyan nagysebességű vasúti hálózat kiépítése, amely átszövi az egész EU-t. – Ez a beruházás körülbelül 540 milliárd euróba kerül és 13 000 kilométerrel több nagysebességű vonalat jelent a jelenlegi 15 000-hez képest – mondta, hozzátéve, hogy szükség van hozzá közpénzre, majd később magánbefektetőkre is.
– Vannak különbségek az országok között – így jellemezte azt, hogy egyrészt beszélünk fővárosokat összekötő nagysebességű járatokról, másrészt Magyarországon egyre lassabbak a vonatok, így is állandóak a késések. – Amit én látok, az az, hogy különösen Kelet-Európában az elmúlt 20 évben, az Európai Unióhoz való csatlakozás után a legtöbb beruházás a közútra ment, nem pedig a vasútra – mondta.
• Miként valósulhatna meg a finanszírozása egy ilyen tervnek?
• Mit tesznek az uniós országok, közte Magyarország?
• Miben kell jobbnak lennünk Kínánál?
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!